Isključivanjem grejanja vetrobranskog i zadnjeg stakla nakon što su obavili svoju funkciju, možete značajno da uštedite gorivo.
Alternator generiše električnu energiju za napajanje uređaja i takođe puni akumulator. Što više električne energije alternator mora da proizvede, to će teže ispunjavati svoju funkciju, a motor sa unutrašnjim sagorevanjem mora raditi pod povećanim opterećenjem kako bi ga napajao.
To utiče i na potrošnju goriva. Ovde važi osnovno pravilo: snaga od 100 vati povećava potrošnju za 0,1 litar goriva ili 0,1 kWh električne energije na 100 kilometara. Na primer, ako su uključeni grejači za vetrobransko staklo (800 W), sedište (100 W), volan (50 W) i retrovizore (40 W), a mobilni telefon se puni (10 W), platićete dodatnih 700 dinara za benzin na putovanju dugom 400 kilometara, piše Revijahak.
Nemački auto-klub (ADAC) preporučuje uključivanje električnih potrošača samo kada je to zaista potrebno. Ipak, nemojte da štedite na onim sistemima i uređajima koji su neophodni za bezbednu vožnju.
BONUS VIDEO:
(MONDO/Ivana Vlajković)
Crvena zvezda dočekala strašno pojačanje: Stigao defanzivni specijalac da zakrpi problematično mesto!
Strašni Dobrić rešetao, Zvezda dobila sa pola snage: Generalna proba uspešna, sad se čeka Evroliga!
Simptomi zbog kojih je Milorad Dodik operisan: Budite oprezni, skoro svi ih procene pogrešno
Mondo ukrštenica za 9. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Šanse večitih u Evroligi: Koliko pobeda je potrebno Zvezdi i Partizanu za plej-in?