Isključivanjem grejanja vetrobranskog i zadnjeg stakla nakon što su obavili svoju funkciju, možete značajno da uštedite gorivo.
Alternator generiše električnu energiju za napajanje uređaja i takođe puni akumulator. Što više električne energije alternator mora da proizvede, to će teže ispunjavati svoju funkciju, a motor sa unutrašnjim sagorevanjem mora raditi pod povećanim opterećenjem kako bi ga napajao.
To utiče i na potrošnju goriva. Ovde važi osnovno pravilo: snaga od 100 vati povećava potrošnju za 0,1 litar goriva ili 0,1 kWh električne energije na 100 kilometara. Na primer, ako su uključeni grejači za vetrobransko staklo (800 W), sedište (100 W), volan (50 W) i retrovizore (40 W), a mobilni telefon se puni (10 W), platićete dodatnih 700 dinara za benzin na putovanju dugom 400 kilometara, piše Revijahak.
Nemački auto-klub (ADAC) preporučuje uključivanje električnih potrošača samo kada je to zaista potrebno. Ipak, nemojte da štedite na onim sistemima i uređajima koji su neophodni za bezbednu vožnju.
BONUS VIDEO:
(MONDO/Ivana Vlajković)
Haos na kraju i poraz Crvene zvezde: Teo promašio za produžetak, sudije u prvom planu!
Ognjen Dobrić nestao iz ekipe Zvezde: Janis Sferopulos ne računa na "vojnika" crveno-belih
Partizan želi da prekine crni niz: Istorijski susret slavnih trenera, ne zna se kome je pobeda potrebnija
Predrag Mijatović podigao ton: Kakve veze ima Vučić s krizom u Partizanu?!
Ogromna greška sudija na štetu Crvene zvezde: Najbitniji poeni na meču nije trebalo da važe!