Slušaj vest

Polovni automobili se više kupuju i prodaju u Srbiji nego nova vozila, direktno iz salona. Mnogi automehaničari savetuju ljude da uvek budu na maksimalnom oprezu kada uzimaju polovno vozilo, naročito ako je starije više od 10 godina zbog više stvari koje ubrzo nakon kupovine mogu skupo da ih koštaju. Osim vizuelnog pregleda vozila, limarije, provere stakala, guma, felni, auspuha, farova, potrebno je proveriti i unutrašnjost vozila sa posebnim osvrtom na delove ispod haube.

Jedna od ključnih stvari koja može da fali vozilu i da vam bude "uzbuna" da odmah odustanete od tog automobila jeste da nema šipku za merenje ulja. Ili da je ima, ali da je oštećena. Nije čest slučaj, ali dešava se i vlasnici vozila uglavnom imaju čudna objašnjenja zašto im taj važan deo automobila fali.

Koliko god da vam se automobil dopada, da je u dobrom generalnom stanju, da lepo izgleda, ipak je bolje da odustanete i da ne rizikujete ako vam se dogodi ovakva situacija. Bez merne šipke za ulje, ne možete da znate stanje ulja u motoru. Ukoliko je nivo ulja izuzetno nizak, bez merne šipke vi to ne možete da znate zbog čega je čin vožnje nebezbedan po to vozilo i samog vozača.

Šipka za merenje ulja u automobilu
Šipka za merenje ulja u automobilu Foto: Shutterstock

Kako se proverava nivo ulja?

Ukoliko niste sigurni kako se proverava ulje u motoru, ili ste početnik, sledite nekoliko koraka za brzu i jednostavnu proveru. Postupak vam ne oduzima više od jednog minuta, može baš svako to da uradi i potrebno je redovno to raditi, minimum dva puta mesečno iz preventivnih razloga. Takođe, važno je sipati odgovarajuće ulje u motor i ukoliko ne znate koje ulje je namenjeno za vaš automobil, ili pitajte automehaničara za pomoć ili na internetu pretražite koje motorno ulje je najbolje za vaše vozilo.

Da bi proverili ulje, motor mora da bude hladan. To znači da taj postupak provere izvršite pre vožnje ili nakon nje, ali kada prođe dovoljno vremena da se motor ohladi. Najbolje je pre vožnje, tada je uzorak najreprezentativniji.

Podignite haubu, locirajte šipku koja se uglavnom nalazi ispod "glave" motora. Spremite čistu maramicu u jednoj ruci, a drugom naglo povucite šipku ka gore, ka sebi. Polako je izvucite i obrišite čistom maramicom ili krpom.

Potom je vratite skroz do kraja i ponovo je izvucite. Tako ćete proveriti nivo ulja na ojačanom i podebljanom delu šipke koji je uglavnom obojen drugačije od same šipke. Neke šipke imaju oznake MIN (minimum) i MAX (maksimum), dok starija vozila nemaju obeležja, pa je potrebno sami da ocenite koliko ulja ima, stručnjaci navode da je najbolje da ga nema ni premalo ni previše, već neka "zlatna sredina".

Merenje nivoa ulja u automobilu
Merenje nivoa ulja u automobilu Foto: Shutterstock

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.

BONUS VIDEO:

02:24
Agencija za bezbednost saobraćaja apeluje na oprez građana Izvor: Kurir televizija

(MONDO)