Slušaj vest

Noćna (ne)ravnopravnost: Zašto žene spavaju lošije?

Prema podacima iz istraživanja o spavanju, koje je globalno sprovela kompanija IKEA, 44% žena svakog jutra ustaje umorno, dok je taj procenat kod muškaraca 33%. Takođe, ženama treba više vremena da utonu u san, tokom noći se češće bude, a njihova nesanica je često povezana sa stresom, anksioznošću i mentalnim opterećenjem koje donosi svakodnevni život.

Društvene uloge igraju ogromnu ulogu u ovome. Žene širom sveta i dalje obavljaju do tri puta više neplaćenih kućnih poslova od muškaraca, dok istovremeno imaju niže zadovoljstvo poslom i finansijama. Sve to doprinosi povećanom nivou stresa i lošijem snu.

IKEA PR 3.jpg
Foto: Promo

IKEA istraživanje potvrđuje razlike u kvalitetu sna

Problem sporijeg uspavljivanja najčešće se javlja kod mlađih žena. Prema istraživanju, 34% žena između 18 i 44 godine tvrdi da im je potrebno više vremena da utonu u san. Taj procenat je kod muškaraca u istoj starosnoj grupi 24%. S druge strane, kod osoba starijih od 65 godina, razlika među polovima postaje još izraženija – 29% žena i samo 18% muškaraca iz ove starosne grupe navelo je da im je potrebno više vremena da zaspe. Ovi podaci dodatno potvrđuju da se problemi sa snom menjaju kroz životne faze, ali da žene, bez obzira na uzrast, češće pate od otežanog uspavljivanja.
Ovo istraživanje je takođe pokazalo da na kvalitet sna kod žena prevashodno utiču nivo stresa i osećaj isključenosti iz društvenih tokova. Takođe, žene su manje zadovoljne svojim poslom i finansijskom sigurnošću, što ih povremeno drži budnima.

IKEA PR 2.jpg
Foto: Promo

Jednak san za sve: Kako možemo promeniti stvari?

Ako želimo da svi imaju jednaku priliku za kvalitetan san, moramo se pozabaviti uzrocima problema. Ravnopravnija podela kućnih obaveza, podrška u karijeri i veće razumevanje potreba mogu biti ključ za bolju budućnost – i bolji san.
IKEA je posvećena stvaranju inkluzivnog radnog okruženja u kojem se svaka osoba oseća sigurno i osnaženo da napreduje, uz jednake šanse za uspeh – bez obzira na godine, pol, etničku pripadnost, religiju ili društveni status.
U cilju održavanja ravnoteže između poslovnog i privatnog života, IKEA je preduzela određene inicijative koje olakšavaju zaposlenima da usklade svoje obaveze. Među njima je program koji omogućava zaposlenima da se nakon roditeljskog odsustva lakše prilagode povratku na posao. Radeći pola radnog vremena, uz punu platu tokom prvog meseca, roditeljima se pruža prilika da postepeno uspostave ravnotežu između poslovnih i porodičnih obaveza.
Pored posvećenosti ravnopravnosti, IKEA prepoznaje važnost kvalitetnog sna i kroz svoje globalne inicijative. Ovogodišnji fokus na Godinu Spavanja usmeren je na podizanje svesti o značaju sna i pružanje rešenja koja pomažu ljudima da unaprede njegov kvalitet. Kroz personalizovane savete i proizvode koji podržavaju zdrav san, IKEA pomaže svima da pronađu balans i osiguraju kvalitetan odmor.

IKEA PR 1.jpg
Foto: Promo

 Kada se sledeći put probudite umorni, zapitajte se – da li vaš san zavisi od nečega većeg od vas? I da li ste preduzeli sve korake da kvalitet sna dovedete na zadovoljavajući nivo?