Slušaj vest

Proces osmišljavanja imena maskota velikih manifestacija zahteva visoku stručnost iz oblasti brendiranja, semiotike i kulturne komunikacije, jer ime nije samo etiketa – ono je nosilac identiteta. Dobro odabrano ime je fonetski upečatljivo, jezički prilagodljivo drugim kulturama i medijski efikasno u različitim formatima, a ujedno i odražava vrednosti i viziju događaja koji predstavlja.

Pažljiv izbor imena je ključan, jer ono postaje neraskidivi deo narativa i brend arhitekture, često ostavljajući dugotrajan utisak i nakon samog događaja. Kada se u taj proces uključi i šira zajednica, rezultat je snažna emotivna povezanost.

Upravo takav pristup primenjuje se i u slučaju predstojeće Specijalizovane izložbe EXPO 2027 Beograd, gde su građani pozvani da učestvuju u izboru imena za zvanične maskote događaja. Ove maskote, koje su nedavno predstavljene na aktuelnoj Svetskoj izložbi u Osaki, sada čekaju da dobiju imena koja će najbolje oslikavati duh Beograda i Srbije, kao i vrednosti koje EXPO 2027 promoviše kroz temu: „Igra(j) za čovečanstvo: sport i muzika za sve“. 

EXPO 2027 maskote u Osaki copy.jpg
Foto: Promo


Glasanje se odvija u više krugova putem zvaničnog sajta EXPO 2027 Beograd, omogućavajući građanima da biraju svoje favorite među unapred predloženim parovima imena. Proces je osmišljen kao zabavna, jednostavna i dinamična potraga za imenima koja će postati deo istorije, a istovremeno podstiče zajedničku kreativnost i igru.

Predloženi parovi imena, kao što su Rastko i Milica, Zmaj i Lira, Beo i Bela, Viktor i Ada, kreirani su tako da reflektuju različite aspekte srpske kulture, tradicije i savremenog duha. Svaki par imena ima i određene simboličke vrednosti, koje bi se pripisale karakteru maskota, njihovim osobinama i šarmu, što pomaže građanima da se identifikuju sa njima i odaberu one koje im se čine najsimpatičnijim i najreprezentativnijim.

Maskote EXPO 2027 Beograd-00348 copy.jpg
Foto: Promo


Maskote EXPO 2027 nisu samo simboli događaja, već veseli i razdragani predstavnici sveta igre, muzike i sporta, a kroz izbor imena svaki građanin ima priliku da ostavi svoj lični pečat na najvećem do sada organizovanom događaju u Srbije.

U eri kada brendovi teže autentičnosti i dubljoj povezanosti sa publikom, uključivanje zajednice u procese kao što je imenovanje maskota predstavlja snažan alat za izgradnju identiteta. Vodeći se tim principima i vrednostima, EXPO 2027 na isti način želi da izgradi poverenje i neposredan odnos sa širom zajednicom.