
"Nema govora da je postupanje Parking servisa u bilo kom segmentu neustavno i nezakonito i nema govora da je Ustavni sud doneo bilo kakvu odluku o neustavnosti doplatnih karata. Ovim putem želimo da upoznamo javnost i da otklonimo svaku nedoumicu u vezi sa zakonitošću doplatne karte", naveo je Kovačević u pisanoj izjavi dostavljenoj medijima.
Vođa pravnog tima i zamenik direktora JKP "Parking servis" Milija Lazarević takođe ističe da je naplaćivanje doplatne karte za parkiranje u zoniranim delovima Beograda ustavno i zakonito.
"Ustavni sud nije doneo odluku da je postupanje Parking servisa nezakonito. Naprotiv, na inicijativu i predlog Grada donet je zaključak o prekidu postupka koji se vodi pred Ustavnim sudom u trajanju od 90 dana. U tom roku Grad, koji je doneo Odluku o naplati doplatne karte, može precizirati pojedine odredbe svoje Odluke, a po isteku roka Ustavni sud će odlučivati o tom predmetu", rekao je Lazarević i dodaje da je namera da se kroz izmene pojedinih odredaba otklone sve nejasnoće u pogledu doplatne karte.
Parking servis vrši kontrolu vozila na javnim parkiralištima. Doplatna karta se izdaje za vozila koja su propisno parkirana u zonskom sistemu patrkiranja, ukoliko parkiranje nije plaćeno ili je vozilo parkirano u zoni duže od vremenskog ograničenja.
"Ne može se govoriti o postojanju bilo kakvog saobraćajnog prekršaja, jer doplatna karta nije kazna za prekršaj. Doplatna karta je parking karta kojom se naplaćuje cena usluge korišćenja parking mesta u zoniranom području u kojem je parkiranje vremenski ograničeno. Cena doplatne karte utvrđuje se na isti način kao i cena svake druge komunalne usluge na osnovu Odluke Upravnog odbora preduzeća i uz saglasnost nadležnog organa Skupštine grada", precizirao je Lazarević.
Iz "Parking servisa" su podsetili da su stručnjaci Instituta saobraćajnog fakulteta u Beogradu u dva navrata uradili studije o zonskom sistemu parkiranja koje upućuju da je neophodno vremenski ograničiti korišćenje parking mesta u cilju rešavanja saobraćajnih problema.
"Zbog toga zonski sistem parkiranja mora biti destimulativan za one vozače koji se zadržavaju duže od vremenskog ograničenja. Time se omogućava veća iskorišćenost parking mesta i štite prava stanara i osoba sa invaliditetom. Pored toga, studije su pokazale da je zonski sistem unapredio parkiranje u glavnom gradu, jer jedno parking mesto danas koristi pet do osam automobila, a ranije je koristio samo jedan automobil. Period traženja slobodnog parking mesta smanjen je sa 30 minuta na pet do 10 minuta od kad je uvedena zona. Takođe uvođenjem zone tehnički su regulisana parking mesta čime je povećana bezbednost pešaka i vozača u saobraćaju" navode iz "Parking servisa", pozivajući se na analize stručnjaka Instituta saobraćajnog fakulteta.
Dakle, postojeća Odluka o doplatnim kartama ostaje na snazi na snazi i obavezuje kako Parking servis tako i korisnike naših usluga, dodaje zamenik direktora JKP "Parking servisa" Milija Lazarević.
(MONDO)
Vođa pravnog tima i zamenik direktora JKP "Parking servis" Milija Lazarević takođe ističe da je naplaćivanje doplatne karte za parkiranje u zoniranim delovima Beograda ustavno i zakonito.
"Ustavni sud nije doneo odluku da je postupanje Parking servisa nezakonito. Naprotiv, na inicijativu i predlog Grada donet je zaključak o prekidu postupka koji se vodi pred Ustavnim sudom u trajanju od 90 dana. U tom roku Grad, koji je doneo Odluku o naplati doplatne karte, može precizirati pojedine odredbe svoje Odluke, a po isteku roka Ustavni sud će odlučivati o tom predmetu", rekao je Lazarević i dodaje da je namera da se kroz izmene pojedinih odredaba otklone sve nejasnoće u pogledu doplatne karte.
Parking servis vrši kontrolu vozila na javnim parkiralištima. Doplatna karta se izdaje za vozila koja su propisno parkirana u zonskom sistemu patrkiranja, ukoliko parkiranje nije plaćeno ili je vozilo parkirano u zoni duže od vremenskog ograničenja.
"Ne može se govoriti o postojanju bilo kakvog saobraćajnog prekršaja, jer doplatna karta nije kazna za prekršaj. Doplatna karta je parking karta kojom se naplaćuje cena usluge korišćenja parking mesta u zoniranom području u kojem je parkiranje vremenski ograničeno. Cena doplatne karte utvrđuje se na isti način kao i cena svake druge komunalne usluge na osnovu Odluke Upravnog odbora preduzeća i uz saglasnost nadležnog organa Skupštine grada", precizirao je Lazarević.
Iz "Parking servisa" su podsetili da su stručnjaci Instituta saobraćajnog fakulteta u Beogradu u dva navrata uradili studije o zonskom sistemu parkiranja koje upućuju da je neophodno vremenski ograničiti korišćenje parking mesta u cilju rešavanja saobraćajnih problema.
"Zbog toga zonski sistem parkiranja mora biti destimulativan za one vozače koji se zadržavaju duže od vremenskog ograničenja. Time se omogućava veća iskorišćenost parking mesta i štite prava stanara i osoba sa invaliditetom. Pored toga, studije su pokazale da je zonski sistem unapredio parkiranje u glavnom gradu, jer jedno parking mesto danas koristi pet do osam automobila, a ranije je koristio samo jedan automobil. Period traženja slobodnog parking mesta smanjen je sa 30 minuta na pet do 10 minuta od kad je uvedena zona. Takođe uvođenjem zone tehnički su regulisana parking mesta čime je povećana bezbednost pešaka i vozača u saobraćaju" navode iz "Parking servisa", pozivajući se na analize stručnjaka Instituta saobraćajnog fakulteta.
Dakle, postojeća Odluka o doplatnim kartama ostaje na snazi na snazi i obavezuje kako Parking servis tako i korisnike naših usluga, dodaje zamenik direktora JKP "Parking servisa" Milija Lazarević.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.