Trenutna razdaljina između čelične i armirano-betonske konstrukcije iznosi svega 46 metara, saopšteno je danas iz Gradske uprave.

Sledeće nedelje, na gradilištu na Maloj Adi uz stalni stub broj pet, do čijeg kraja je došao betonski deo novobeogradske strane mosta, biće podignut i montiran prelazni element, koji služi za spajanje betonske i čelične konstrukcije, čime će razdaljina dve strane mosta biti smanjena za još 3, 5 metra, objasnio je Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

"Sledeći korak jest prevlačenje poslednjeg segmenta od 16 metara preko reke s novobeogradske strane, čime će biti završeno prevlačenje betonskog dela.



Istovremeno, pretposlednji čelični element glavnog raspona mosta sa čukaričke strane biće podignut, a nakon toga preostaje podizanje poslednjeg, 21. čeličnog segmenta dužine oko devet i po metara, kazao je Bajić.

Kada bude kompletirana, betonska konstrukcija mosta biće teška 35.000 tona, a čelična 8.600 tona, naveo je predstavnik izvođača radova iz austrijske firme "Por" Martin Štajnkiler.

Most preko Save na donjem špicu Ade Ciganlije biće dug 964 i širok 45 metara, s glavnim rasponom od 376 metara.

Imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze, dodaje se u saopštenju.

(Tanjug)