Tarifni sistem u javnom gradskom prevozu ostaće isti i sigurno je da se cene neće menjati šest meseci nakon uvođenja novog sistema, rekao je gradski menadžer Aleksandar Bjelić na konferenciji za novinare u Starom dvoru, gde je predstavljen novi sistem elektronskih karata "Bus plus".

U novom sistemu postojaće četiri vrste karata.

To su personalizovane beskontaktne elektronske karte, poput sadašnjih markica, koje će sadržati ime i fotografiju korisnika, kao i nepersonalizovane elektronske karte koje neće važiti na ime već za određeni broj vožnji, naveo je menadžer sistema "Bus plus" Veljko Vlahović.

U prodaji će biti i papirna beskontaktna "smart karta", namenjena za povremene korisnike javnog prevoza, ali i pojedinačna papirna karta za jednu vožnju koja će se prodavati isključivo kod vozača, dodao je on.

Korisnici će za vađenje personalizovanih i nepersonalizovanih karta trebati da izdvoje 250 dinara, kao i do sada za markicu, dok će izdavanje same papirne "smart karte" koštati 40 dinara, a putnici će na nju moći da uplate maksimalno 500 dinara za vožnju, rekao je Vlahović.

Dobra vest za građane je da će sve tri navedene vrste karata važiti tri godine, ali i da će biti proširena mreža prodaje, dodao je on.



Personalizovane karte izdavaće se i dopunjavati na 24 mesta, među kojima su neka od dosadašnjih prodajnih mesta GSP i "Laste", kao i prodavnice "Tempo" na Vilinim vodama i Autoputu i filijale MTS-a i "Erste banke".

Dopuna i izdavanje nepersonalizovanih elektronskih karata i papirnih elektronskih karata biće dostupna na 800 mesta širom Beograda.

Nove karte očitavaće se na "validatorima" koji se trenutno ugrađuju u sva vozila i služe za kontrolu i naplatu beskontaktnih kartica, rekao je Vlahović, objasnivši da će se putnici "čekirati" prilikom ulaza u autobus tako što će približiti karticu na dva ili tri centimetra od uređaja.

Ceo proces traje manje od sekunde, tako da novi sistem neće usporiti saobraćaj, istakao je Vlahović.

Upotrebu novih karata će kao i do sada kontrolisati kontrolori i komunalni policajci, koji će građanima koji nisu platili vožnju na licu moći da naplate doplatnu kartu ili napišu kaznu.

Pomoću pomenutih uređaja biće moguća bolja kontrola i organizacija javnog gradskog prevoza jer će se, pomoću kompujuterskih i satelitskih uređaja u vozilima, svi podaci pratiti iz Operativnog kontrolnog centra Direkcije zajavni prevoz, koji će uskoro biti otvoren, rekao je pomoćnik direktora Direkcije Goran Stanojević.

U planu je da se u prvoj fazi, na deset najfrekventnijih stajališta u gradu postave monitori na kojima će biti prikazan red vožnje, eventualna kašnjenja i sve ostalo što zanima putnike.

(Tanjug)