Posle višemesečnog testiranja i prilagođavanja beogradskoj infrastrukturnoj mreži, prvi tramvaj španske kompanije "KAF", u koji može da se smesti oko 240 putnika, ubuduće će voziti od Ustaničke ulice do ulice Ivana Ribara u Bloku 45.

Još dva tramvaja su na ispitivanjima, nakon čega će krajem septembra i ono doći na liniju "sedam", najavio je generalni direktor GSP Mileta Radojević i dodao da će do kraja ove godine na beogradske šine stići barem još sedam novih tramvaja.

Do kraja 2012. godine u saobraćaju će biti svih 30 tramvaja, koji će Beograđanima dobro služiti najmanje tri decenije, rekao je Radojević, koji se sa saradnicima i putnicima provozao novom "sedmicom".

Novi tramvaji će dosta doprineti poboljšanju javnog gradskog prevoza, smatra Radojević i ističe da je nabavka tih tramvaja prvo unapređenje posle 20 godina, u koje je grad Beograd uložio oko 80 miliona evra.

On je podsetio da je grad investirao i ugradnju klima uređaja u 178 autobusa, tako se Beograđani od pre nekoliko dana voze u ukupno 330 klimatizovanih autobusa.

Prvi čovek GSP-a očekuje da će za tri ili četiri godine biti klimatizovan ceo vozni park tog preduzeća.

Do tada, Beograđani su srećni što se stvari postepeno menjaju, zbog čega su, kako kažu, jutros u 9 sati došli da se provozaju u novom tramvaju.



Osmogodišnji Miloš i nešto mlađa Maša krenuli su u prvu vožnju sa mamom i bili su oduševljeni što "neki glas" najavljuje svaku sledeću stanicu.

Mama Biljana kaže, od sada će moći da ih pusti da se sami voze do bake koja živi u Bloku 21, dodajući da je zvučni signal "veoma dobra stvar" koji će olakšati voznju ljudima koji ne poznaju dobro neki kraj grada.

Na prvoj vožnji bila je i studentkinja Sandra, koja je veoma srećna što je prvi novi tramvaj baš u njenom "kraju" i kaže da jedva čeka da stignu svi "španci" da bi vožnja gradom bila udobnija.

Svaki od 30 novih tramvaja je crveno-plave boje, niskopodan i klimatizovan, njegove noseće konstrukcije izrađene su od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost od specijalnog ekološkog, nezapaljivog materijala.

Novi tramvaj raspolagaže i video-nadzorom od šest kamera koje će pokriva 90 odsto unutrašnjosti vozila, dok vozač ima takozvanu "tač skrin" kontrolnu tablu, koja ga u svakom trenutku informiše o funkcionalnosti vozila, a umesto u retrovizore, gleda u dva monitora, gde se prenositi slika sa dve spoljne kamere.

Španski tramvaji imaju takozvanu asinhronu vuču, što znači da će, za razliku od sadašnjih, moći da vraćaju neupotrebljenu energiju i uštede oko 30 odsto električne energije.

(Tanjug)