• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Gradnja metroa počinje za dve godine

Skupština Beograda usvojila je danas informaciju o realizaciji projekta "Beogradski metro", kojim je predviđeno da radovi na izgradnji metroa počnu za dve godine, a prva trasa metroa od Ustaničke ulice do Zemuna bude gotova 2017. godine.

U toj informaciji predstavljen je Memorandum o razumevanju o izgradnji metroa kojim je definisana saradnja sa Francuskom, koja je izrazila spremnost da donira tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti.

Srbija i Francuska su 8. aprila 2011. zaključile Sporazum o strateškom partnerstvu i saradnji, koji je Francuska ratifikovala, a očekuje se da će ovog meseca da ga ratifiikuje i Skupština Srbije.

Francuska je izrazila spremnost da iz sredstava Fonda za studije za pomoć privatnom sektoru donira tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za izgradnju metroa, koju bi uradila francuska projektantska kuća "Ežis rajl" (Egis rail).

Ta studija bi trebalo da bude završena za dve godine i nakon tog perioda postaje vlasništvo Beograda.

U izgrađi metroa bi, prema predstavljenom memorandumu učestovala francuska kompanija "Alstom transport", koja je već izgradila 40 metroa u svetu i koja bi bila dobavljač vozova i elektroopreme.

Detalji angažmana te firme trebalo bi da se definišu Memorandumom o razumevanju između te kompanije i Beograda.

Gradonačelnik Beograda Dragan Djilas je rekao da su memorandumom predviđene tri opcije finansiranja izgradnje metroa i da je najrealnija opcija za Beograd da se posle dogovora o cenama vozova i elektropreme sa francuskom kopanijom, iz kredita obezbedi još 150 miliona evra i onda raspiše tender za građevinske radove.

"Jedna od opcija je da Francuzi uz 500 miliona evra obezbede i ostatak sredstava za građevinske radove, a treća je koncesija koja je za nas i najbolja, ali nisam optimista zbog loše ekonomske situacije", naveo je gradonačelnik.

Beogradski metro trebalo bi da bude dugačak 36 kilometara, sa 55 stanica i da u starom delu grada bude pod zemljom, a na Novom Beogradu na površini. Odlučeno je da to bude nezavisan šinski sistem.

Đilas je novinarima, po završetku sednice Skupštine grada Beograda, rekao da je u junu 2010. godine gradski parlament poslednji put raspravljao o metrou i da su u međuvremenu sa Francuskom, koja je ponudila tri miliona evra donacije za izradu plana izgradnje, usaglašeni detalji vezani za projekat izgradnje metroa.

"Za nas nije prihvatljivo da neko da tri miliona evra da bi dobio posao od 500 miliona. Zato su pregovori duže trajali", rekao je Djilas.

Đilas je istakao da Beograd nema problema da vraća kredite, jer ih uzima po dobrim uslovima, zbog čega će biti moguće da se kreditno zaduži i za izgradnju metroa.

"Tek kada bude gotova studija izvodljivosti znaćemo tačno vrednost projekta izgradnje metroa", rekao je Djilas.

Odbornik Demokratske stranke Srbije (DSS) Andreja Mladenović je istakao da se svi slažu da treba da postoji metro, ali da će se grad predloženim projektom još više zadužiti, a neće dobiti dobar metro.

Šef odborničke grupe Liberalno demokratske partije Dejan Ranđić je ocenio da niko nema razloga da ne prihvati projekat o metrou.

Prredsednik Skupštine grada Aleksandar Antić je istakao da Beograd mora da počne da razmišlja o svom razvoju "da ne bi postao dvomilionska neuređena palanka".

"Danas povlačimo jedan od važnijih koraka u vezi sa projektom metroa, a svi se slažemo da je neophodan", rekao je on.

(agencije/MONDO)






Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image