• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Otvoreno svih šest traka na Gazeli

Svih šest traka na mostu Gazela u Beogradu otvoreno je večeras za saobraćaj, posle godinu i po dana radova na obnovi tog važnog infrastrukturnog objekta.

Najprometniji most u Beogradu preko reke Save je otvoren za saobraćaj u prisustvu gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa i generalnog direktora "Puteva Srbije" Zorana Drobnjaka, predsednika Upravnog odbora tog preduzeća Zorana Lilića i predsednika gradske skupštine Aleksandra Antića i velikog broja novinarskih ekipa.

Drobnjak se tom prilikom izvinio građanima zbog saobraćajnih gužvi od jula minule godine, navodeći da je izvođački plan za tu fazu rekonstrukcije Gazele vremenski potpuno ispoštovan.

"Izvođač je ispoštovao dinamički plan u dan, sve što je bilo u planu je ispoštovano", kazao je Drobnjak.

On je rekao da će obnova Gazele ukupno koštati više od 50 miliona evra i precizirao da je Evropska investiciona banka dala zajam od 33 miliona evra, grad Beograd oko pet miliona evra i da će ostatak od 25 miliona evra obezbediti "Putevi Srbije" iz sopstvenih sredstava.

Drobnjak je dodao da je grad mogao da izdvoji više.

On je rekao i da je na deonici auto-puta od Bubanj potoka do Surčina rekonstruisano 17 kilometara puta, a naredne godine biće urađeno još oko 11 kilometara.

Đilas je rekao da će obnovljeni most Gazela biti u upotrebi još najmanje 40 godina i zahvalio se graditeljima koji su radili i po lošem vremenu kako bi građani dobili obnovljeni most na vreme.

On je rekao novinarima da puštanje u rad svih saobraćajnih traka u roku nije uspeh ministara, gradonačelnika i funkcionera, nego radnika koji su radili na rekontrukciji.

"Ovo je veliki uspeh svih ljudi koji su ovde radili maltene dan i noć, na plus 40 i u nemogućim uslovima na minus 10 da bi jedan posao na koji se čekalo deset godina bio završen", rekao je Đilas.



Radovi na Gazeli će biti nastavljeni ispod mosta do kraja februara ili početka marta iduće godine, što neće uticati na saobraćaj.

Pre rekonstrukcije dnevno je most prelazilo oko 160.000 vozila, iako je projektovan za 65.000.

Most Gazela je sagrađen pre 41 godinu i ovo je njegova prva rekonstrukcija.

U most je ugrađeno više od 3.000 kubika betona, 600 tona betonskog gvožđa i oko 2.500 tona čelika za ojačanje mosta.

U betonske konstrukcije postavljeno je oko 22 kilometra užadi za prednaprezanje, a konstrukcije su osigurane sa više od 9.000 metara kvadratnih specijalnih karbonskih vlakana.

Sanirano je više od šest kilometara prslina betonskog tkiva kao i velika površina oštećenih betonskih konstrukcija.

Na saobraćajnim površinama je prvi put postavljena "MMA" hidroizolacija koja onemogućava prodor vode unutar konstrukcije i izliveno je oko 55.000 metara kvadratnih nosećeg i završnog sloja asfalta.

Pripremni radovi na obnovi Gazele su počeli 15. marta 2010, a prvi građevinski radovi na konstrukciji mosta 1. jula prošle godine.

Najveći neprijatelj mosta je bila voda, koja se sada prikuplja drenažnim sistemom, prečišćava i vraća u reku.

Glavni izvođač radova je austrijski "Štrabag", a podizvođač domaća "Mostogradnja".

Most Gazela, koji je deo međunarodnog putnog pravca Koridor 10, kombinacija je grede i luka i dugačak je 332 metra, a širok 27,5 metara.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image