Sredinom juna u Vazduhoplovstvu Vojske Srbije dogodila su se tri vanredna događaja a najdramatičniji desio se kada se avion G-4 Supergaleb sudario sa pticom na poletanju.
U tim incidentima nije bilo povređenih pilota Vojske Srbije, kao niveće štete na letelicama.
Prema saznanjima agencije Beta, sva tri incidenta dogodila su se 13.juna kada je školski avion Utva-75 iz sastava Sektora za letna ispitivanja, evidencijskog broja 53153, prinudno sleteo na aerodrom Divci kod Valjeva, nakon prestanka rada motora.
Drugo prinudno sletanje imao je transportni helikopter Mi-8 iz Niša,evidencijskog broja 12270, koji se spustio kod Velike Plane, takođe zbog problema s motorima.
Pošto su mehaničari obavili popravke,helikopter je preleteo u Remontni zavod "Moma Stanojlović" u Batajnici, gde će biti pregledan.
Najdramatičniji vanredni događaj odnosi se na školsko-borbeni avion Supergaleb G-4 koji je, prilikom poletanja formacije od tri aviona sa Batajnice, imao sudar s rodom. Ptica je uletela u bočni uvodnik vazduha i u potpunosti uništila motor Rols-rojs Vajper, i to neposredno pred poletanje, što je najkritičnija faza leta.
Incident se dogodio u toku napredne obuke najmlađe generacije pilota252. školsko-trenažne avijacije eskadrile, prilikom poletanja na poligon Čenta, gde je bilo planirano gađanje, raketiranje i bombardovanje ciljeva na zemlji.
Za komandama aviona je bila prvažena pilot u istoriji srpske avijacije, potporučnik Sandra Radovanović.
Kako se navodi na Tangosiks blogu(www.tangosixblog.com),specijalizovanom internet sajtu koji objavljuje vesti iz oblasti avijacije, u trenutku udara avion je imao brzinu oko 180 kilometara nasat a prednja noga stajnog trapa već je bila u vazduhu.
Zahvaljujući dobroj proceni Radovanovićeve, poletanje je obustavljeno a avion se vratio na pistu i uspeo da zakoči pred sam kraj poletno-sletne staze, iako su zbog velike težine naoružanoaviona popucale sve gume.
Oštećenja na avionu nisu strukturna i,kako se navodi na Tangosiks blogu, nakon zamene motora i guma, letelica će biti vraćena u upotrebu.
U Upravi za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane Beti je potvrđeno da je došlo do tih incidenata, ali je napomenuto da su se oni dogodili u okviru redovnih aktivnosti vojske i da su svi piloti postupili rutinski i po predviđenim procedurama.
Načelnik Uprave za odnose sa javnošću pukovnik Milivoje Pajović rekao je da su sve letelice koje su učestvovale u tim događajima upućene na propisane preglede u Remontnom zavodu, nakon čega ćebiti vraćene u stroj.
(Beta)
Prema saznanjima agencije Beta, sva tri incidenta dogodila su se 13.juna kada je školski avion Utva-75 iz sastava Sektora za letna ispitivanja, evidencijskog broja 53153, prinudno sleteo na aerodrom Divci kod Valjeva, nakon prestanka rada motora.
Drugo prinudno sletanje imao je transportni helikopter Mi-8 iz Niša,evidencijskog broja 12270, koji se spustio kod Velike Plane, takođe zbog problema s motorima.
Pošto su mehaničari obavili popravke,helikopter je preleteo u Remontni zavod "Moma Stanojlović" u Batajnici, gde će biti pregledan.
Najdramatičniji vanredni događaj odnosi se na školsko-borbeni avion Supergaleb G-4 koji je, prilikom poletanja formacije od tri aviona sa Batajnice, imao sudar s rodom. Ptica je uletela u bočni uvodnik vazduha i u potpunosti uništila motor Rols-rojs Vajper, i to neposredno pred poletanje, što je najkritičnija faza leta.
Incident se dogodio u toku napredne obuke najmlađe generacije pilota252. školsko-trenažne avijacije eskadrile, prilikom poletanja na poligon Čenta, gde je bilo planirano gađanje, raketiranje i bombardovanje ciljeva na zemlji.
Za komandama aviona je bila prvažena pilot u istoriji srpske avijacije, potporučnik Sandra Radovanović.
Kako se navodi na Tangosiks blogu(www.tangosixblog.com),specijalizovanom internet sajtu koji objavljuje vesti iz oblasti avijacije, u trenutku udara avion je imao brzinu oko 180 kilometara nasat a prednja noga stajnog trapa već je bila u vazduhu.
Zahvaljujući dobroj proceni Radovanovićeve, poletanje je obustavljeno a avion se vratio na pistu i uspeo da zakoči pred sam kraj poletno-sletne staze, iako su zbog velike težine naoružanoaviona popucale sve gume.
Oštećenja na avionu nisu strukturna i,kako se navodi na Tangosiks blogu, nakon zamene motora i guma, letelica će biti vraćena u upotrebu.
U Upravi za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane Beti je potvrđeno da je došlo do tih incidenata, ali je napomenuto da su se oni dogodili u okviru redovnih aktivnosti vojske i da su svi piloti postupili rutinski i po predviđenim procedurama.
Načelnik Uprave za odnose sa javnošću pukovnik Milivoje Pajović rekao je da su sve letelice koje su učestvovale u tim događajima upućene na propisane preglede u Remontnom zavodu, nakon čega ćebiti vraćene u stroj.
(Beta)