Grupa građana "Narod protiv bus plusa" organizovala je u ponedeljak popodne protest na na Trgu Republike u Beogradu pred nekoliko stotina građana različite životne dobi a nešto kasnije sličan skup, u organizaciji druge grupe, održao se i na Zelenom Vencu.
Govornici su sa razglasa zahtevali raskidanje ugovora Grada sa firmom Apeks (Apex), zatim ukidanje BusPlus sistema, kontrole koja podrazumeva zaustavljanje vozila javnog prevoza na određenim tačkama, ukidanje ulaska na prednja vrata i smanjenje cene karata za makar 30 dosto. Cena karte za jednu vožnju gradskog prevoza u Beogradu je 60 dinara, a mesečna karta je oko 2.700 dinara.
Takođe se tražilo i pokretanje istrage koja će utvrditi da li je sklapanjem ugovora sa firmom Apeks oštećen GSP i grad Beograd.
Demonstranti su zviždali i negodovali na pomen imena gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa.
Polučasovnom protestu prisustvovali su i sadašnji i bivši zaposleni u Gradskom saobraćajnom preduzeću, a svi odreda su bili nezadovoljni načinom na koji sada posluje njihova firma i time što su pojedini, prema njihovim rečima, prisiljeni da pređu u Apeks.
"Neka ministar policije i ministar pravde sa sudovima pošteno rade svoj posao. Zaustavite pljačku Beograda i Beograđana. Zahtevam od GSP da me zaštiti kao bivšeg zaposlenog i da mi omogući da polažem za vozača tramvaja po zakonu. U protivnom biću prinuđen na druge mere. I dok mi i dalje nemamo posla i hleba gospoda Bojan Bovan (predsednik Upravnog odbora GSP) i Mileta Radojević (generalni direktor GSP) dali su neopozive ostavke na svoja mesta odmah nakon naših otkaza, što znači da su završili posao i bez otpremnine ili adekvatne zamene ostavili bez posla nas 67", rekao je okupljenima Dalibor Dimitrijević, koji je nakon više od osam godina rada u GSP-u dobio otkaz jer nije želeo da pređe u Apeks.
Kompanija Apeks, tvrde okupljeni, posluje sa ogromnim gubitkom, a taj gubitak se nadoknađuje iz kase Grada Beograda.
"Za plate radnika GSP i Laste podižu se silni krediti, kako bi se što pre raspala oba preduzeća i prepustila privatnom sektoru. Zašto sada GSP šalje 500 radnika privatnoj firmi Apeks? Da bi maltretirali građane i da bi što veći prihod od istih bio u kasi. Zašto sada GSP vrši pritisak da radnici masovno odu kroz socijalni programe? Da bi se firma raspala", tvrdi Dimitrijević.
Оkupljenima se obratio se obratio i Igor Marinković iz organizacije "SNP Naši" koji je pozvao na kontinuirani otpor Bus plus sistemu, kao i na bojkot kupovine karata u avgustu.
Na drugom skupu, koji je organizovala grupa građana pod nazivom "99 odsto", zahtevi su bili radikalniji, jer se tražilo potpuno besplatan prevoz.
Protesti su ponovo otvorili pitanja sumnjivog tendera i posla oko prepuštanja naplate karata srpsko-turskom konzorcijumu. Pobunjeni građani traže da grad Beograd raskine ugovor sa firmom Apeks i da se ispita, kako tvrde, štetnost tog ugovora po Gradski saobraćajni prevoz i Grad Beograd.
Naime, kako se navodi na sajtu organizacije “99 posto” koja organizuje proteste, građani Beograda i Gradsko saobraćajno preduzeće trpe neposrednu štetu zbog ugovora grada Beograda i firme “Apeks” kojim se nepotrebno iz gradskog budžeta izdvaja 500.000 evra za navodne usluge te firme.
Posebno se kao sporno navodi način na koji je firma "Apex solution Tehnology" dobila ovaj višemilionski posao. Međutim, u Bus plusu rekli su za MONDO kako je ovaj kozorcijum na transprentnom tenderu i na legalan način dobio ovaj posao.
(MONDO)
Govornici su sa razglasa zahtevali raskidanje ugovora Grada sa firmom Apeks (Apex), zatim ukidanje BusPlus sistema, kontrole koja podrazumeva zaustavljanje vozila javnog prevoza na određenim tačkama, ukidanje ulaska na prednja vrata i smanjenje cene karata za makar 30 dosto. Cena karte za jednu vožnju gradskog prevoza u Beogradu je 60 dinara, a mesečna karta je oko 2.700 dinara.
Takođe se tražilo i pokretanje istrage koja će utvrditi da li je sklapanjem ugovora sa firmom Apeks oštećen GSP i grad Beograd.
Demonstranti su zviždali i negodovali na pomen imena gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa.
Polučasovnom protestu prisustvovali su i sadašnji i bivši zaposleni u Gradskom saobraćajnom preduzeću, a svi odreda su bili nezadovoljni načinom na koji sada posluje njihova firma i time što su pojedini, prema njihovim rečima, prisiljeni da pređu u Apeks.
"Neka ministar policije i ministar pravde sa sudovima pošteno rade svoj posao. Zaustavite pljačku Beograda i Beograđana. Zahtevam od GSP da me zaštiti kao bivšeg zaposlenog i da mi omogući da polažem za vozača tramvaja po zakonu. U protivnom biću prinuđen na druge mere. I dok mi i dalje nemamo posla i hleba gospoda Bojan Bovan (predsednik Upravnog odbora GSP) i Mileta Radojević (generalni direktor GSP) dali su neopozive ostavke na svoja mesta odmah nakon naših otkaza, što znači da su završili posao i bez otpremnine ili adekvatne zamene ostavili bez posla nas 67", rekao je okupljenima Dalibor Dimitrijević, koji je nakon više od osam godina rada u GSP-u dobio otkaz jer nije želeo da pređe u Apeks.
Kompanija Apeks, tvrde okupljeni, posluje sa ogromnim gubitkom, a taj gubitak se nadoknađuje iz kase Grada Beograda.
"Za plate radnika GSP i Laste podižu se silni krediti, kako bi se što pre raspala oba preduzeća i prepustila privatnom sektoru. Zašto sada GSP šalje 500 radnika privatnoj firmi Apeks? Da bi maltretirali građane i da bi što veći prihod od istih bio u kasi. Zašto sada GSP vrši pritisak da radnici masovno odu kroz socijalni programe? Da bi se firma raspala", tvrdi Dimitrijević.
Оkupljenima se obratio se obratio i Igor Marinković iz organizacije "SNP Naši" koji je pozvao na kontinuirani otpor Bus plus sistemu, kao i na bojkot kupovine karata u avgustu.
Na drugom skupu, koji je organizovala grupa građana pod nazivom "99 odsto", zahtevi su bili radikalniji, jer se tražilo potpuno besplatan prevoz.
Protesti su ponovo otvorili pitanja sumnjivog tendera i posla oko prepuštanja naplate karata srpsko-turskom konzorcijumu. Pobunjeni građani traže da grad Beograd raskine ugovor sa firmom Apeks i da se ispita, kako tvrde, štetnost tog ugovora po Gradski saobraćajni prevoz i Grad Beograd.
Naime, kako se navodi na sajtu organizacije “99 posto” koja organizuje proteste, građani Beograda i Gradsko saobraćajno preduzeće trpe neposrednu štetu zbog ugovora grada Beograda i firme “Apeks” kojim se nepotrebno iz gradskog budžeta izdvaja 500.000 evra za navodne usluge te firme.
Posebno se kao sporno navodi način na koji je firma "Apex solution Tehnology" dobila ovaj višemilionski posao. Međutim, u Bus plusu rekli su za MONDO kako je ovaj kozorcijum na transprentnom tenderu i na legalan način dobio ovaj posao.
(MONDO)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji