• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NOPS: Uspeo bojkot hipermarketa

Hipermarketi su bili prinuđeni da za tri dana bojkota skoro za polovinu smanje broj otvorenih kasa u odnosu na uobičajenu praksu, saopštila je danas Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS), organizator te akcije.

NOPS je ranije pozvao građane da 30. i 31. oktobra i 1. novembra bojkotuju sve hipermarkete u Srbiji, optužujući trgovce da su povećanje poreza na dodatu vrednost (PDV) "beskrupulozno" iskoristili da značajno povećaju cene artikala za najširu potrošnju.

Kako su istakli, u to su bile uključene i osnovne životne namirnice na koje je stopa PDV-a ostala nepromenjena.

NOPS je istakao da je broj otvorenih kasa u hipermarketima bio prepolovljen čak i u popodnevnim časovima, u takozvanom "špicu", u doba dana kada je pritisak na prodavnice veći.

"Broj aktivnih učesnika i onih koji su zdušno podržavali bojkot prelazi 5.000, a prema našim podacima, 15.000 građana prvog, i preko 25.000 potrošača u druga dva dana, bilo je odlučno u uzdržavanju od kupovine", ističu u NOPS.

Nakon prvog organizovanog bojkota hipermarketa u Srbiji, koji je tokom tri dana koordinisan i oglašavan uglavnom preko društvenih mreža fejsbuk i tviter, građani Srbije su pokazali da je njihova potrošačka svest ubedljiva i da su potrošači u Srbiji sve aktivniji u ostvarivanju svojih prava, navedeno je u saopštenju.

Zahvaljujući, pre svega, društvenim mrežama, o bojkotu je svakodnevno bilo informisano do 250.000 ljudi, a među njima aktivnih učesnika kroz komentare, sugestije ili podršku, bilo je više od 30.000.

Iz ovog bojkota je, takođe, izraslo nekoliko srodnih, pokrenutih od strane samih građana, koji pozivaju na kupovinu direktno od proizvođača, na princip formiranja grupa solidarne kupovine ili na konstantno uzdržavanje od kupovine svake srede u neograničenom trajanju.

"Sve to nam daje za pravo da budemo zadovoljni podrškom građana i njihovim aktivnim učešćem, kao dokazom da se glas potrošača više ne može ignorisati i da je stvorena kritična masa koja će u budućnosti imati snagu pokretača promena", poručili su iz NOPS-a.

(Tanjug)

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Lena

Bojkotovali su ljudi koji nisu primili platu, posto se bas nekako pogodilo da bude tih dana. U svim velikim trgovinama uvek je pola kasi zatvoreno, i uvek je guzva jer su radnici ko zna gde ili ih ima premalo za velicinu objekta, tako da ta prica o zatvorenima kasama zbog malog prometa ne pije vodu.

ajgor

Ja gluplju stvar od ovog Bojkota video nisam, kao da smo mi burzuji neki i kao da imamo male prodavnice / pijace / markete u kojima su cene extra nize od hipermarketa, pa da pohrlimo tamo ! Ja radim u jednom hipermarketu, i recicu vam nesto: prvo, ja kupujem u tom marketu, ali SAMO ono sto je na akciji; drugo, potrosaci kupuju u mom marketu, ali UGLAVNOM ono sto je na akciji; trece, taj se bojkot u mom marketu nije ni osetio, a i sad sam ga prvi put video. Ovo je preslikana akcija iz neke zapadne zemlje. To ovi nasi modernisti samo i umeju, da rade COPY / PASTE, i to nebitnih stvari...

mile

totalni kretenizam. ko kad se deca posvadjaju, pa ne razgovaraju tri dana. e na tom nivou je i ova akcija...ili sta god.

special image