Beogradski aerodrom će ove godine imati više od 3,5 miliona putnika godišnje, koliko i aerodromi u Zagrebu i Ljubljani zajedno.
Za lokaciju novog međunarodnog aerodroma izabran je prostor u blizini Surčina, 18 kilometara zapadno od Beograda i aerodrom je pušten u saobraćaj 1962. godine.
Imao je jednu pistu dužine 3.000 metara, rulnu stazu dužine 3.350 metara, pristanišnu zgradu za prijem putnika, kontrolni toranj, veliku platformu za opsluživanje letelica i drugu savremenu opremu.
Kasnije je izgrađena i nova zgrada za prijem putnika, proširena je platforma za prijem aviona, produžena je pista, a 1997. godine ugrađena je oprema za drugu kategoriju i time omogućena upotreba aerodroma po lošijim vremenskim uslovima.
U julu 2005. pušteno je u rad šest najsavremenijih avio-mostova, u maju 2006. otvoren je rekonstruisani međunarodni terminal 2.
Od novembra 2008. aerodrom "Nikola Tesla" Beograd funkcioniše u punom kapacitetu i u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti zahvaljujuci upotrebi opreme i procedura za "CAT IIIb", koja je prvi put u istoriji beogradskog aerodroma upotrebljena 4. januara 2009.
Na aerodromu "Nikola Tesla" smešteno je preduzece "Jat tehnika", tehnička baza avio-kompanije "Aviogeneks", operativna odeljenja Agencije za kontrolu letenja, Uprave carina i Jata, Muzej vazduhoplovstva, školski centri avio-kompanije "Jat ervejza" i Agencije za kontrolu letenja, Helikopterska jedinica MUP-a...
Trenutno se rekonstruiše aerodromska zgrada koja će imati 19.000 kvadratnih metara korisnog prostora.
Vrednost investicije je oko 5,5 miliona evra i isključivo se finanisira iz prihoda aerodroma.
(Tanjug, foto: aero.beg)
Za lokaciju novog međunarodnog aerodroma izabran je prostor u blizini Surčina, 18 kilometara zapadno od Beograda i aerodrom je pušten u saobraćaj 1962. godine.
Imao je jednu pistu dužine 3.000 metara, rulnu stazu dužine 3.350 metara, pristanišnu zgradu za prijem putnika, kontrolni toranj, veliku platformu za opsluživanje letelica i drugu savremenu opremu.
Kasnije je izgrađena i nova zgrada za prijem putnika, proširena je platforma za prijem aviona, produžena je pista, a 1997. godine ugrađena je oprema za drugu kategoriju i time omogućena upotreba aerodroma po lošijim vremenskim uslovima.
U julu 2005. pušteno je u rad šest najsavremenijih avio-mostova, u maju 2006. otvoren je rekonstruisani međunarodni terminal 2.
Od novembra 2008. aerodrom "Nikola Tesla" Beograd funkcioniše u punom kapacitetu i u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti zahvaljujuci upotrebi opreme i procedura za "CAT IIIb", koja je prvi put u istoriji beogradskog aerodroma upotrebljena 4. januara 2009.
Na aerodromu "Nikola Tesla" smešteno je preduzece "Jat tehnika", tehnička baza avio-kompanije "Aviogeneks", operativna odeljenja Agencije za kontrolu letenja, Uprave carina i Jata, Muzej vazduhoplovstva, školski centri avio-kompanije "Jat ervejza" i Agencije za kontrolu letenja, Helikopterska jedinica MUP-a...
Trenutno se rekonstruiše aerodromska zgrada koja će imati 19.000 kvadratnih metara korisnog prostora.
Vrednost investicije je oko 5,5 miliona evra i isključivo se finanisira iz prihoda aerodroma.
(Tanjug, foto: aero.beg)
"Iz Njujorka sam se preselila u Beograd i život mi je preseo": Iznad sam njihovih plitkih kulturnih standarda
Miloš Vazura odlazi iz Partizana: Zna se tačan datum, dolaze novi ljudi!
Izrael objavio detaljnu "šemu": Hezbolahov komandni lanac je razoren, svi su mrtvi, ko će naslediti Nasralaha?
Gasi se ABA liga? Oglasio se Nebojša Čović: Srbija to može da napravi!
Mondo ukrštenica za 28. septembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!