Ulice za bicikliste i Ciklo svet Srbija iz Beograda, kao i Novosadska biciklistička inicijativa precizirali su da se radi o jednoj reklami Alfa banke za keš kredite, u kojoj momak i devojka zamenjuju tandem-bicikl za motocikl pod sloganom "Zašto se odricati bitnih stvari?".

"Da li vi mislite da su oni koji voze bicikl siromašni, nemaju para, nisu vredni ili nisu vaša ciljna grupa", navodi se u saopštenju Ciklo sveta i najavljuje i reakcija Evropske biciklističke federacije (ECF).

Udruženje Ulice za bicikliste ocenilo je da je reč o diskriminatornoj reklami, a Novosadska biciklistička inicijativa ocenila je da sporni sadržaj šalje pogrešnu poruku, kao i da potkopava napore institucija, organizacija i pojedinaca u popularizaciji bicikla.



Navodi se i da je u pitanju uvredljiva poruka građanima sa teritorije Vojvodine, gde je bicikl sredstvo koje je duboko ukorenjeno u lokalnu kulturu i predstavlja stvar izvora, a ne pokazatelj finansijske moći.

Udruženja su protestovala i zbog reklame za novi model automobila Nisan (Nissan).

U navedenoj reklami majka i otac na biciklima vuku decu u dečjim prikolicama za bicikle kroz park uz dečje nestrpljivo negodovanje.

Epilog reklame je novi Nisanov model u kojem deca na stražnjem sedištu automobila imaju na raspolaganju DVD plejer sa LCD monitorima, pa se spram toga vožnja u prirodi biciklom predstavlja kao dosadna aktivnost.

(Beta/Ilustracija: Guliver/Getty Images)