U saopštenju beogradskog udruženja "Ulice za bicikliste" i šabačkog "Vozi Ulice" ukazuje se da su biciklisti, kao i pešaci, ugrožena kategorija na ulicama i putevima Srbije, dok propisi favorizuju automobile.

Dva udruženja, u ime većine građana, a posebno pešaka, biciklista, osoba sa invaliditetom i roditelja s malom decom, zahtevaju da se odustane od predloga da se dozvoli parkiranje vozila i na slobodnom delu trotoara širine 1,6 metara što je predložila Radna grupa Ministarstva za izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja.

Udruženja zahtevaju uvođenje obaveze držanja odstojanja kada motorna vozila pretiču bicikliste, da im vozači motornih vozila ustupe prostor da se prestroje kada skreću, i da ne koriste sirenu kada ih pretiču jer to može dovesti do nesreće.

Dva udruženja traže i da zakon biciklistima dopusti da skreću udesno na semaforu iako je svetlosnim signalom prolaz zabranjen, i da ne moraju silaziti s bicikla kada koriste pešački prelaz.

U predlogu se traži da zakon uvede "biciklistički prelaz" - označeni deo ulice ili puta namenjen za prelazak biciklista preko kolovoza, uz iste obaveze vozača motornih vozila kakve postoje za pešacki prelaz.

Udruženja predlažu i da se dopusti osvetljavanje bicikala noću savremenijim uređajima od onih kakve poznaje sadašnji zakon, a sada su u širokoj upotrebi.

(Beta, ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)