U pismu u koje je "Politika" imala uvid, detaljno je opisan način funkcionisanja nezakonitog uvoza robe iz Kine
Dopis je upućen Tužilaštvu za organizovani kriminal, Agenciji za borbu protiv korupcije, Službi za suzbijanje finansijskog kriminala, Poreskoj upravi...
U pismu se navodi da poslednje dve godine gotovo da ne postoji zvanični uvoz tekstilne odeće iz Kine, a sve to zbog reketa koji sprovode neki carinski službenici koji prihvataju novac za svoje angažovanje.
"Dobrom organizacijom svaki akter uzima svoj deo kolača, a u ovaj kriminal upleteni su: transporteri, špedicije, carinske službe na graničnim prelazima, carinici na konačnom carinjenju, neki sektori i službe...", navodi se u pismu.
"Granična služba je prva stanica na ulazu u Srbiju gde roba može da bude pregledana. Dokumenta koja im se prilažu na granici (faktura, paking lista...) po pravilu nemaju nikakvu vezu sa robom koja se nalazi u kontejneru... Carinici bez pregleda propuštaju kamione i to dobro naplaćuju", piše u dopisu.
"Transpiorteri menjaju papire na granici, originale bacaju, a lažne prikazuju našoj carini", piše u dokumentu u dokumentu u kome se skreće pažnja i na odgovornost Nadzorne službe.
"Ona je ta koja odobrava smeštaj robe u carinski nadzor špeditera i to pošto je utvrdila da je "sa robom sve u redu". Međutim, pismeni zapisnik o pregledanoj robi daje se, po pravilu, na kraju radne smene, nešto pre 19 časova. Na taj način pripadnici ove službe štite sebe, odnosno imaju sigurnost da je roba koja je istovarena u magacin već odavno kod korisnika, odnosno Kineza", navodi se u pismu koje prenosi "Politika".
U dokumentu se navode i imena špedicija koje učestvuju u nezakonitim radnjama i objašnjava kako su baš one izabrane za ovaj posao.
(MONDO/Ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)
Dopis je upućen Tužilaštvu za organizovani kriminal, Agenciji za borbu protiv korupcije, Službi za suzbijanje finansijskog kriminala, Poreskoj upravi...
U pismu se navodi da poslednje dve godine gotovo da ne postoji zvanični uvoz tekstilne odeće iz Kine, a sve to zbog reketa koji sprovode neki carinski službenici koji prihvataju novac za svoje angažovanje.
"Dobrom organizacijom svaki akter uzima svoj deo kolača, a u ovaj kriminal upleteni su: transporteri, špedicije, carinske službe na graničnim prelazima, carinici na konačnom carinjenju, neki sektori i službe...", navodi se u pismu.
"Granična služba je prva stanica na ulazu u Srbiju gde roba može da bude pregledana. Dokumenta koja im se prilažu na granici (faktura, paking lista...) po pravilu nemaju nikakvu vezu sa robom koja se nalazi u kontejneru... Carinici bez pregleda propuštaju kamione i to dobro naplaćuju", piše u dopisu.
"Transpiorteri menjaju papire na granici, originale bacaju, a lažne prikazuju našoj carini", piše u dokumentu u dokumentu u kome se skreće pažnja i na odgovornost Nadzorne službe.
"Ona je ta koja odobrava smeštaj robe u carinski nadzor špeditera i to pošto je utvrdila da je "sa robom sve u redu". Međutim, pismeni zapisnik o pregledanoj robi daje se, po pravilu, na kraju radne smene, nešto pre 19 časova. Na taj način pripadnici ove službe štite sebe, odnosno imaju sigurnost da je roba koja je istovarena u magacin već odavno kod korisnika, odnosno Kineza", navodi se u pismu koje prenosi "Politika".
U dokumentu se navode i imena špedicija koje učestvuju u nezakonitim radnjama i objašnjava kako su baš one izabrane za ovaj posao.
(MONDO/Ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!