• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Džinovski hangar za džinovske avione

Nemačka "Lufthanza" i njen kineski partner "Er Čajna" nameravaju da izgrade najveći azijski hangar za avione na aerodromu u Pekingu za potrebe održavanja džinovskog putničkog aviona "Erbas" A380. Zajedničko ulaganje vredno je 80,8 miliona dolara, a izgradnja objekta za održavanje aviona trebalo bi da bude okončana marta 2008. godine i da se nadje u funkciji pre početka Olimpijskih igara, u avgustu.

Nemačka "Lufthanza" i njen kineski partner "Er Čajna" nameravaju da izgrade najveći azijski hangar za avione na aerodromu u Pekingu za potrebe održavanja džinovskog putničkog aviona "Erbas" A380.

Zajedničko ulaganje vredno je 80,8 miliona dolara, a izgradnja objekta za održavanje aviona trebalo bi da bude okončana marta 2008. godine i da se nadje u funkciji pre početka Olimpijskih igara, u avgustu.

Reagujući na još jedno odlaganje isporuke boingovog dvospratnog aviona "Lufthanza" je u Pekingu saopštila da i dalje podržava evropskog proizvodjača aviona, kompaniju "Erbas", naglašavajući da odlaganja "nisu nista neobično u tim poslovima."

"Verujemo 'Erbasu'. Nema nikakvog razloga da nemamo poverenja," izjavio je šef "Lufthanze" u Pekingu Volfgang Majerhiber. "Lufthanza" je najavila kupovinu 15 modela A380.

Evropski konzorcijum za izradu vojne aeronautike i svemirske opreme, EADS, pod čijim okriljem posluje "Erbas", saopštio je u četvrtak da će isporuke najnovijeg modela A380 i dalje kasniti, nakon što je "Erbas" ranije objavio dva odlaganja od po šest meseci.

Novinski izveštaji tvrde da će isporuka najvećeg putničkog aviona na svetu kasniti još šest meseci i da će svega četiri aviona biti dostavljena kupcima u 2007, umesto devet poručenih.

Peking će biti centar za održavanje "Erbasa" u tom regionu, a u novi hangar dug 350 i 40 metara visok moći će da se smesti šest široktrupnih i četiri uskotrupna aviona.

Drugi hangar iste veličine biće izgradjen u narednih nekoliko godina.

Čekajući isporuke Erbasa

Britanski dnevnik "Gardijan", reagujući na stanje u "Erbasu" najavio je velike promene u planovima kompanije. List ističe da novi direktor "Erbasa" Kristijan Štrajf radi na radikalnom programu restrukturisanja korporacije koji će biti saopšten na sednici borda direktora EADS-a, 29. septembra. Njegov plan mogao bi da uključi smanjivanje broja zaposlenih i kresanje troškova do dve milijarde evra godišnje, kao i moguće premeštanje proizvodnje iz evrozone.

Portparol EADS-a izjavio je Gardijanu da su to "obične spekulacije" i podvukao da "nema nikakve opasnosti za evropske fabrike".

Avion A380, koji može da ponese do 840 putnika, biće najveća komercijalna letelica na svetu kada udje u saobraćaj i izuzetno je značajana za ukupnu reputaciju "Erbasa" u njegovoj stalnoj borbi sa njavećim konkurentom, američkim "Boingom." Isporuke tog aviona već kasne godinu dana "zbog problema u proizvodnji", kako se zvanično objašnjava, bez obzira na nekoliko uspešno okončanih probnih letova. Sve je to dovelo do krize i velike uzbune u "Erbasu" i njegovoj matičnoj kompaniji EADS, što je dovelo do promena u rukovodstvu. EADS drži 80 odsto akcija "Erbasa", ostatak je u rukama britanskog BAE sistema.

Od jula prošle godine, najnovije saopštenje o odlaganju isporuka, treće je takve prirode do sada.
"Gardijan" smatra da bi prebacivanje proizvodnje izvan Evrope moglo da pomogne nastojanjima da se ublaži jačanje evra.

List takodje navodi da iduće godine neće biti isporučeno više od četiri A380, uprkos tome što je kompanija prvobitno planirala da dostavi 25 aviona, smanjujući taj broj na devet u junu ove godine.
EADS u saopštenju nije naveo nove rokove isporuka niti posledice tog odlaganja, ali je stavio do znanja da će "više informacija" dati za četiri sedmice.

Francuski ministar finansija Tijeri Breton izjavio je u četvrtak da je "svima poznato da ima problema u 'Erbasu'", ali da novo rukovodstvo, s Štrajfom na čelu, priprema program izlaska iz krize i da će ga uskoro saopštiti.

Do sada je A380 poručilo 16 avioprevoznika u svetu, medju kojima su singapurska SIA, "Er Frans", "Emirejt erlajnz" iz Dubaija, "Malejža erlajnz" i australijski "Kvantas."

SIA je izrazila razočarenje povodom najnovijeg odlaganja, "Emirejts" je ocenio da je A380 "vitalan za programe širenja kompanije", dok je malezijska aviokompanija zapretila u junu da će "razmotriti sporazum o nabavci tih aviona."

"Emirejt" je saopštio da njegov više milijardi dolara vredan ugovor o kupovini 43 modela A380 "i dalje ostaje na snazi", uprkos najavljenom odlaganju isporuka. To je najveća pojedinačna poružbina gigantskog aviona na dva nivoa, koga montira evropski konzorcijum.

(Tanjug-Ekos)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image