• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Češka i Slovačka stvorile "evropski Detroit"

Zvanični start proizvodnje automobila "pežo" (Peugeot) i "sitroen" (Citroen) u novoj slovačkoj fabrici u Trnavi pretvorio je prostor bivše Čehoslovačke u "evropski Detroit".

Zvanični start proizvodnje automobila "pežo" (Peugeot) i "sitroen" (Citroen) u novoj slovačkoj fabrici u Trnavi pretvorio je prostor bivše Čehoslovačke u "evropski Detroit".

Prostor na kojem je, poput američkog Detroita, koncentrisana automobilska industrija, ima realnu ambiciju da 2010. godine snabdeva svetska tržišta sa dva miliona automobila godišnje.

Francuski investitor uložio je u tu, već šestu veliku fabriku automobila u Slovačkoj i Češkoj, 700 miliona evra za pogon kapaciteta da proizvede 300.000 automobila godišnje.

Za mesec dana serijsku proizvodnju počinje i slovačka "Kia" (KIA) u obližnjoj Žilini, sa istim planom proizvodnje od 300.000 automobila do 2011. godine.

U bivšoj Čehoslovačkoj, koja postaje svetska velesila po proizvodnji automobila po stanovniku, sa traka silaze automobili pet svetskih marki.

Najveća je "škoda" (Skoda) iz Mlade Boleslave koja od 1991. posluje u okviru koncerna "Folksvagen" (Volkswagen), a ove godine u prodaju pušta 540.000 automobila.

"Folksvagen" ima montažni zavod i u Bratislavi, gde sa traka silazi 240.000 automobila godišnje.
"Pežo", "Sitroen" i "Tojota" (Toyota) proizvode 300.000 vozila u Kolinu blizu Praga a "Pežo" i "Sitroen" planiraju da do kraja godine u Trnavi proizvedu 60.000 automobila.

Peta fabrika u regionu, "Kia", biće otvorena u Žilini, a šesta u Češkoj, u Nošovicama, gde 2008. treba da počne proizvodnja 300.000 automobila južno-korejskog "hjundaija" (Hyundai).

Kada proradi i ta poslednja fabrika, automobilska industrija će u Češkoj zapošljavati oko 150.000 ljudi, a u Slovačkoj, prema procenama tamošnjeg Udruženja automobilske industrije, 93.000 radnika.

Stručnjaci u regionu, medjutim, upozoravaju na već osetan problem nedostatka kvalifikovanih radnika tehničkih struka za tolike fabrike automobila i na to da jednostrana orijentacija samo na tu granu može i Češkoj i Slovačkoj da se osveti u slučaju krize potražnje na svetskim tržištima.

Češki ministar industrije Martin Ržiman najavio je zato radikalne izmene u stimulansima i olakšicama za strana ulaganja.

"Neću dalje jeftine montažne zavode gde će strana preduzeća preseliti otpisane mašine. Smisao imaju samo ulaganja koja dižu nivo industrije", rekao je Ržiman.

Pomoć, dotacije i poreske olakšice od češke države ubuduće će dobiti i sitnija ulaganja, ali samo pod uslovom da donose najnovije tehnologije, a Češka je najviše zainteresovana i spremna da dotira ulaganja u avio industriju, biotehnologije i računarsku industriju.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image