Informacije koje se iznose pri reklamiranju leka moraju biti istinite i naučno dokazane, i ne smeju dovoditi u zabludu pacijente, piše u novom, prvom pravilniku o načinu oglašavanja lekova u Srbiji.
Informacije koje se iznose pri reklamiranju leka moraju biti istinite i naučno dokazane, i ne smeju dovoditi u zabludu pacijente, piše u novom, prvom pravilniku o načinu oglašavanja lekova u Srbiji.Pri reklamiranju se ne sme stvarati utisak da pre uzimanja leka nije potrebno konsultovati lekara, da lek nema neželjene efekte ili da lek garantuje uspeh u lečenju, piše pored ostalog u pravilniku Ministarstva zdravlja Srbije o načinu oglašavanja lekova koji će stupiti na snagu 18. novembra.
Nije dopušteno ni reklamiranje cene leka, niti iznošenje preporuka lekara i naučnika o osobinama leka, kao ni to da lek preporučuju popularne ličnosti.
Nije dozvoljeno u reklamama prikazivati decu koja uzimaju lek bez prisustva odraslih, a zabranjeno je lek reklamirati uz navodjenje naziva apoteke, specijalizovane prodavnice i firme koja vrši promet na veliko.
Pravilnikom je zabranjeno da se u reklami koriste uznemirujući i obmanjujući izrazi i slikovno prikazuju promene u ljudskom telu izazvane bolešću i povredjivanjem, ali ni promene izazvane delovanjem leka.
Prema pravilniku objavljenom u novom Službenom glasniku Srbije, oglašivač ne sme davati besplatne uzorke leka ili medicinskog sredstva gradjanima.
Oglašavanje, pored reklamiranja, obuhvata i promociju leka i medicinskog sredstva zdravstvenim i veterinarskim radnicima koji propisuju lekove i medicinska sredstva, davanje besplatnih uzoraka i sponzorisanje stručnih skupova.
(Beta)