
"Svetska turneja" najvećeg putničkog aviona na svetu, "Erbasovog" A380, uspešno je okončana serijom probnih letova čiji je cilj bio da pokažu da li ta džinovska letelica, posle dve godine odlaganja, može da dobije dozvolu za uključivanje u putnički saobraćaj.
"Erbas" je saopštio da, posle uspešnih probnih letova tokom 18 dana, očekuje da će do sredine decembra dobiti licencu nadležnih organa SAD i Evropske unije zaduženih za bezbednost avionskog saobraćaja.
Odiseja aviona, koji može da primi izmedju 555 i maksimalno 840 putnika, započela je 13. novembra iz sedišta "Erbasa" u Tuluzu, na jugu Francuske, gde je sada i okončana, posle četiri serije probnih letova do 10 gradova širom sveta.
Evropski konzorcijum za izradu vazduhoplova, vojne i svemirske opreme, EADS, kao matična kompanija "Erbasa", procenio je da će zbog zastoja u proizvdnji A380 izgubiti 4,8 milijardi evra proftia u naredne četiri godine.
Zbog tih problema usporen je i razvoj novog aviona srednje veličine A350, koji je trebalo da bude glavni konkurent "Boingovom" modelu 787 "drimlajner". U taj projekat do sada je uloženo bezmalo deset milijardi evra, iako još nije jasno da li će definitivno biti nastavljen.
"Erbas" je do sada dobio 149 čvrstih porudžbina za A380 od 15 avioprevoznika u svetu. Medjutim, da bi čitav poduhvat bio rentabilan, posle odlaganja isporuka, moralo bi da se obezbedi čak 420 porudžbina, umesto 270 ranije predvidjnih.
Singapurski prevoznik SIA prvi će dobiti džinovsku letelicu, oktobra iduće godine, godinu kasnije nego što je predvidjeno, a ostale isporuke kasniće još više.
(Tanjug)
"Erbas" je saopštio da, posle uspešnih probnih letova tokom 18 dana, očekuje da će do sredine decembra dobiti licencu nadležnih organa SAD i Evropske unije zaduženih za bezbednost avionskog saobraćaja.
Odiseja aviona, koji može da primi izmedju 555 i maksimalno 840 putnika, započela je 13. novembra iz sedišta "Erbasa" u Tuluzu, na jugu Francuske, gde je sada i okončana, posle četiri serije probnih letova do 10 gradova širom sveta.
Evropski konzorcijum za izradu vazduhoplova, vojne i svemirske opreme, EADS, kao matična kompanija "Erbasa", procenio je da će zbog zastoja u proizvdnji A380 izgubiti 4,8 milijardi evra proftia u naredne četiri godine.
Zbog tih problema usporen je i razvoj novog aviona srednje veličine A350, koji je trebalo da bude glavni konkurent "Boingovom" modelu 787 "drimlajner". U taj projekat do sada je uloženo bezmalo deset milijardi evra, iako još nije jasno da li će definitivno biti nastavljen.
"Erbas" je do sada dobio 149 čvrstih porudžbina za A380 od 15 avioprevoznika u svetu. Medjutim, da bi čitav poduhvat bio rentabilan, posle odlaganja isporuka, moralo bi da se obezbedi čak 420 porudžbina, umesto 270 ranije predvidjnih.
Singapurski prevoznik SIA prvi će dobiti džinovsku letelicu, oktobra iduće godine, godinu kasnije nego što je predvidjeno, a ostale isporuke kasniće još više.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.