
Izgradnja do sada najvećeg broda u Srbiji, dugačkog 123 metra i vrednog 25 miliona evra, počela je u Brodogradilištu "Beograd" i trebalo bi da bude završena u leto sledeće godine.
Investitor je holandsko preduzeće "Vahali Servis and Marin" (Vahali Service & Marine), koje je prošle godine osnovalo preduzeće u Srbiji, zaposlilo 80 ljudi i pokrenulo proizvodju delova za brodove u iznajmnjenom delu beogradskog brodogradilišta.
Teretni brod je opremljen i jedrom za plovidbu po vetru, ima kapacitet 10.000 tona i može prevesti 700 kontejnera, a naručila ga je nemačka firma "Beluga šiping" (Beluga Shipping).
Ministar za ekonomske odnose sa inostranstvom Milan Parivodić izrazio je, tokom obilaska brodogradilišta, zadovoljstvo početkom izgradnje ovakvog broda u Srbiji, što će, kako je istakao, poboljšati trgovinski bilans zemlje. On je rekao da holandska kompanija u beogradskom brodogradilištu ne može, iako bi mogla da proširi proizvodnju, istovremeno da gradi više od jednog broda, jer ne može da dobije odgovarajuću bankarsku garanciju o dobrom izvršenju posla.
"Do sada nisu uspeli od naših banaka da dobiju adekvatnu garanciju. Ja ću se lično postarati oko toga, ogroman je izvozni potencijal od ovakvog posla. Da se radi šest ovakvih bordova, to bi bilo 200 miliona evra izvoza", rekao je Parivodić. On je dodao i da će pomoći kompaniji "Vahali" da uspostavi saradnju sa sličnim kompanijama u Grčkoj, koja ima najveću trgovačku mornaricu.
Prema njegovim rečima, to će biti prvi komercijalni brod koji će biti opremnjen jedrima za plovidbu na vetru, što će omogućiti uštedu goriva od 10 odsto.
Jedro, nalik na padobran, veličine dva fudbalska igrališta, biće zakačeno na sajlu dužine do dva kilometra, čija će se dužina povećavati u zavisnosti od jačine vetra i patent je kompanije koja je naručila brod.
(Beta)
Investitor je holandsko preduzeće "Vahali Servis and Marin" (Vahali Service & Marine), koje je prošle godine osnovalo preduzeće u Srbiji, zaposlilo 80 ljudi i pokrenulo proizvodju delova za brodove u iznajmnjenom delu beogradskog brodogradilišta.
Teretni brod je opremljen i jedrom za plovidbu po vetru, ima kapacitet 10.000 tona i može prevesti 700 kontejnera, a naručila ga je nemačka firma "Beluga šiping" (Beluga Shipping).
Ministar za ekonomske odnose sa inostranstvom Milan Parivodić izrazio je, tokom obilaska brodogradilišta, zadovoljstvo početkom izgradnje ovakvog broda u Srbiji, što će, kako je istakao, poboljšati trgovinski bilans zemlje. On je rekao da holandska kompanija u beogradskom brodogradilištu ne može, iako bi mogla da proširi proizvodnju, istovremeno da gradi više od jednog broda, jer ne može da dobije odgovarajuću bankarsku garanciju o dobrom izvršenju posla.
"Do sada nisu uspeli od naših banaka da dobiju adekvatnu garanciju. Ja ću se lično postarati oko toga, ogroman je izvozni potencijal od ovakvog posla. Da se radi šest ovakvih bordova, to bi bilo 200 miliona evra izvoza", rekao je Parivodić. On je dodao i da će pomoći kompaniji "Vahali" da uspostavi saradnju sa sličnim kompanijama u Grčkoj, koja ima najveću trgovačku mornaricu.
Prema njegovim rečima, to će biti prvi komercijalni brod koji će biti opremnjen jedrima za plovidbu na vetru, što će omogućiti uštedu goriva od 10 odsto.
Jedro, nalik na padobran, veličine dva fudbalska igrališta, biće zakačeno na sajlu dužine do dva kilometra, čija će se dužina povećavati u zavisnosti od jačine vetra i patent je kompanije koja je naručila brod.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.