• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Bus plus: Upoznajte nas

Autor Jelena Stokić Izvor mondo.rs

Firma "Apex Solution tehnology" koja je uvela sistem bus plus odlučila je da prvo medijima, a potom i građanima Beograda približi pomenuti integrisani sistem koji postoji već godinu i po dana, kao i ono čime se sama firma bavi.

 Bus plus: Upoznajte nas Izvor: MONDO, Petar Stojanović

Izvor: MONDO, Petar Stojanović

Čelnici ovog konzorcijuma čije je većinski vlasnik od nedavno turska kompanija "Kentkart"  kažu da, pre svega žele da, građanima daju pravu sliku onoga čime se bave, jer  "smatraju da je javno mnjene stvorilo pogrešnu predstvu o samom sistemu i njegovom značaju.

Izvršni direktor "Apexa" Rade Vujović istakao je da je važno razumeti da se kompanija pre svega pripada IT industriji, telekomunikacijama jer se bavi proizvodnjom softvera i hardvera .

"Mnogo se piše o bus plusu kao pravnom subjektu, ali to je samo tehnološki unapređen sistem koji smo impelmentirali zbog naplate karata i upravljanje javnim prevozom u Beogradu.

Ustvari, ono što smo mi dali Direkciji za javni saobraćaj i Gradu Beogradu jeste alat za modernizaciju javnog prevoza", kaže Vujović i naglašava da ne vidi razlog tolikog bojkota  sistema od strane javnosti i građana jer je on doneo rezultate u mnogim evropskim I  azijskim zemljama.

Na novinarsko pitanje zašto su kao iT kompanija preuzeli na sebe i kontrolu naplate karata, čelnici kompanije, među kojima i suvlasnik Sava Terzić,  odgovorili su da je tako bilo propisano tenderom,  kao i da se firma "Lanus" koja je osnivač konzorcijuma, bavila finansijskim transakcijama za mobilne operatere, tako da tu ne postoji ništa sumnjivo.

Kako je rečeno na konferenciji za novinare "Apex" danas ima 364 zaposlena u četiri sektora, od čega su 273 kontrolora koji ordiniraju na devet najfrekventniih linija.

Čelnici kompanije ističu da "Apex" za i u ime direkcije za javni prevoz prikupljaju sredstva od naplate karata, iz distributivne mreže, naplate dopunskih karata i opomena I  to prenose na račun direkcije, a daq raspodela novca ide u skladu sa ugovorom.

"Prenos novca se vrši isključivo kada  direkcija potvrdi da je obračun ispravaniI da je prodaja u tom vremenskom roku kao ona prikazana na sistemu", kaže Vujović  I ističe da "Apex" tu nema nikakvu ulogu.

Kako je objasnio, bus plus se sastoji iz dva podsistema –sistema napalate i kontrole karata i sistema upravljanja javnim prevozu.

"Sistem naplate podrazumeva izradu i prodaju personalizovanih karata, čitavu mrežu prodajnih mesta , veliki broj distributera. Kroz taj sistrem se vršiiI analiza prodaje, a onda  na osnovu toga se formira i tarifna politika. Veliki broj ljudi iz naše kompanije radi na izradi karata, pregovara sa distributerima", istakao je Vujović i dodao:

"U okvuru podsistema upravljanja prevozom funkcioniše upravljenje vozilima, redovima vožnje, kao i upravljanje celinom sistema, a što je najbitnije to se sve odvija u relanom vremenu, što omogućava dalji napredak i modernizaciju sistema. Na osnovu toga imamo realni sliku javnog prevoza, pa direkcija može da planira dalju modernizaciju".

Ono što je Vujović istakao kao veliki napredak je centralizacija celokupnog sistema gradskog prevoza, bolja kontrola, a samim tim i manja mogućnost zloupotreba

"Sistem javnog prevoza čini 40 različitih prevoznika, a bus plus je omogućio, kako  kontrolu vozača , tako i mogućnost da direkcija za javni prevoz ima tačan podatak koliko je koji prevoznik radio i na osnovu toga ih plati", rekao je on.

"Ranije direkcija nije mogla da prati poštovanje reda vožnje, jer bi to fizički bilo neizvodljivo, a sada je to omogućeno", kaže Vujović i dodaje da veliku važnost pridaju i žalbama građana koje im omogućavaju još realniju situaciju na svakoj liniji.

U"Apexu" najavljuju još vremenskih karata u narednom periodu, nove validatore, znatno otpornije na oštećenja,  koji je biti ugrađeni u 200 novih "Solaris" autobusa, ali i kampanju u septembru "Bus plus mojim očima" koja će omogućiti svim Beograđanima koji se prijave da obiđu tu kompaniju, da upoznaju zaposlene u Bus plusu, da vide gde se nalaze serveri i sve ono što je potrebno da ovaj moderni sistem funkcioniše.

Nadamo se da će posle ovog teksta i najavljene kampanje građanima biti jasnije sve vezano za sistem bus plus, ali ono što ostaje nerazjašnjeno je kada ćemo se voziti u pristojnim autobusima bez rupa i  rasklimanih vrata, i još bitnije kako izdvojiti mesečno nekoliko hiljada dinara za kartu ako su primanja 20.000 dinara.

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Lela

Kako izdvojiti nekoliko hiljada za mesečnu kada ti je plata 20.000? Nikako ako ti je to jedino primanje. Kada izračunaš koliko treba da daš za struju, telefon, komunalije i kablovski internet ostane ti jedva da preživiš ceo mesec, osim u slučajevima ako živiš u porodici gde svi rade e jedino tada možeš da izdvojiš za mesečnu.

Dragan

Super,gradjane mnogo zanima gde su i kako izgledaju vasi serveri i da li cete ugraditi vandal proof validatore. Kad sve to lepo pogledaju onda ce da se odvezu krsevima od autobusa uz pratnju 1 000 kontrolora do svojih kuca i svi ce da zive srecno do kraja zivota. Tako se zvrsavaju sve bajke.

Aleksandar

u Sofiji(Bugarska)DNEVNA karta (za neogranicen broj voznji u toku 1 dana svim vrstama prevoza- busevima, trolama, tramvajima i METROOM (pravim)kosta 4 leva ili oko 2 eura (228 din.)Svako ko nije zlonameran treba da se zalaze da cene prevoza kod nas budu slicne zemljama sa slicnim standardom a to je npr. Bugarska. Zasto bismo se mi poredili sa Cikagom? Sta mi imamo zajednicko sa njima? Da li su nam mozda zarade kao u Cikagu? Ovako kako je sad u Beogradu covek za 228 din. moze da kupi otprilike kredit za 3 pojedinacne voznje od kojih svaka moze da bude i po 1 stanica. A posebna je tema sto se izmedju korisnika-putnika i izvrsioca usluge GSP-a i privatnih prevoznika na silu UMECE novi,potpuno nepotreebni element (Bus-plus) koji ce da vrsi naplatu i za to uzima proviziju.Oni su potpuno nepotrebni u svemu tome jer je najmanji posao naplatiti uslugu ako se to stvarno hoce i GSP je i ranije imao sasvim dovoljno svojih kapaciteta za to da su mu gradska uprava i Direkcija za javni prevoz hteli iskreno pomoci i da su ga toliko podrzavali kao ovu parazitsku i potpuno nepotrebnu privatnu firmu Bus-plus. E to je ono sto zaista iritira ljude - sto na ovaj nacin neko celom jednom gradu zapravo *prodaje ciglu* zaklonjen iza supljih parola o *modernizmu i uspesnosti*. Jos samo da kazu da je ovo i *urbano* i da show bude potpun

special image