I pod nadzorom novog sistema, vozila i dalje stižu na stanice sa zakašnjenjem i grupisano. To uz letnji režim stvara dodatne gužve koje opterećuju autobuse i trolejbuse i ugrožavaju njihov rad jer se češće kvare.
Veliki broj putnika nezadovoljan je uslugom koju dobija, ali u Direkciji za javni prevoz smatraju da problema nema. Tvrde da javni prevoz sada mnogo bolje funkcioniše, da je stari sistem bio loš i da je GSP neprofesionalno obavljao posao, pišu "Novosti"..
Kako navode u direkciji, nekada su poslovi upravljanja saobraćajem (dispečerski i otpravnički), kontrola reda vožnje i obrada podataka o realizaciji prevoznika bili povereni GSP "Beograd". Glavni problemi su bili nepostojanje otpravnika na većini terminusa i za sve linije, nedostatak informacija o poziciji vozila i dešavanjima na mreži u realnom vremenu.
Šef odborničke grupe SNS u Skupštini Beograda, Aleksandar Jovičić, negira da sistem "Bus plus" počinje da daje rezultate i ističe da je neophodno ozbiljno razmotriti opciju prekida saradnje sa "Apeksom". "Prihod od naplate karata u gradskom prevozu u julu 2012. godine iznosio je 557 miliona dinara, a u julu ove 549 miliona. A u međuvremenu je zaposleno još 700 kontrolora sa ciljem da poboljšaju naplatu karata i doprinesu povećanju prihoda "kaže Jovičić. "To se nije desilo i zabeležen je manjak od osam miliona u odnosu na isti period prošle godine. Ovim poslednjim potezom je pogoršana ionako loša situacija u gradskom prevozu, a za to vreme "Bus plus" i dalje uzima svojih 8,53 odsto prihoda. Zato je neophodno ozbiljno razmotriti opciju prekida saradnje sa tom firmom, čije poslovanje ide na štetu građana Beograda.
"Otpravnici GSP su evidentirali realizovane polaske kako za svoje preduzeće tako i za ostale prevoznike, što je predstavljalo sukob interesa i moglo je da utiče na objektivnost i različite zloupotrebe",kažu u Direkciji. "Kompletna statistika, obračun plaćanja i penala koje su prevoznici plaćali zbog slabe realizacije, zasnivalo se na neproverenim podacima na koje je mogao da utiče ljudski faktor".
Sada se iz Operativno-kontrolnog centra prati ispunjenost reda vožnje, poremećaji u saobraćaju, rad vozača, vozila na radu i u kvaru, nepravilnosti bilo kog tipa...
"Svaki ostvareni polazak se automatski evidentira, umesto doskorašnjeg ručnog, što je najviše uticalo na povećanje discipline u poštovanju reda vožnje ", ističu u Direkciji. "Time je omogućena analiza i obrada transportnog rada svih prevoznika, na osnovu kog se obavlja raspodela ostvarenog prihoda".
U Direkciji za javni prevoz smatraju da novi sistem pruža niz pogodnosti: veći broj prodajnih mesta na kojima je moguće kupiti karte, izgubljene personalizovane kartice je moguće zameniti, a važeću mesečnu dopunu preneti na novu izdatu karticu. I u potpunosti je ukinuta mogućnost preprodaje mesečnih karata na crnom tržištu.
Stari sistem naplate bio je podložan i raznim zloupotrebama - falsifikovanju karata, izbegavanju plaćanja prevoza ili korišćenja jedne karte za više vožnji, što ga je činilo neefikasnim. Uvođenjem sistema "Bus plus", manipulacija u prodaji karata potpuno je iskorenjena, objašnjavaju u Direkciji za javni prevoz