Kompanija "Apex Solution Technology", koja u javnom gradskom prevozu u Beogradu održava sistem naplate karata Busplus, negirala je navode iz SNS da BusPlus ne daje rezultate.
Izvor: MONDO, Petar Stojanović
Kompanija "Apex Solution Technology" je odbacila navode šefa odborničke grupe Srpske napredne stranke u Skupštini Beograda Aleksandra Jovičića i pozvala ga da se bliže upozna sa radom kompanije i tog sistema.
Kako se navodi u saopštenju kompanije, "Apex Solution Technology" je spremna da na uvid pruži sva dokumenta i informacije neophodne za istinsko razumevanje njene uloge u javnom prevozu Beograda, njegovih nadležnosti i "svega što pruža za nadoknadu od 8,53 odsto, kao i koristi koje Beograd i njegovi građani imaju od uvođenja sistema Busplus".
"Apex Solution Technology" je podsetila da Busplus sistem nije uveden samo da bi se povećala prodaja karata već da bi se uveo finansijski red u sistem javnog prevoza i osavremenila naplata i prodaja karata.
"U Beogradu danas ne postoji crno tržište karata, a umesto papirnih markica koje su svakog meseca štampane u različitim bojama, danas se koriste plastične karte. Nekada je bilo 26 prodajnih mesta, danas ima više od 2.000. Ugradili smo više od 8.000 validatora, driver panela i obezbedili više od 100 različitih izveštaja potrebnih za dalje unapređenje javnog prevoza u Beogradu", navodi se u saopštenju.
Kako se dodaje građani Beograda danas mogu precizno da se informišu kada dolazi prevoz. "Tačno se zna gde je svaki autobus, tramvaj, trolejbus, kada je koji vozač krenuo i da li je ispoštovao broj radnih sati. Takođe, precizno se zna koliko je prevezao svaki autoprevoznik i koliko novca za to treba da dobiju iz gradske kase. Tako su racionalizovani troškovi i smanjeni u prvih godinu dana za osam miliona evra", saopšteno je.
"Apex Solution Technology" poručila je i da ta kompanija u ovom trenutku zapošljava 270 kontrolora i da, na osnovu ugovora sa Gradom Beogradom, treba da zaposli još 200.
"Ne postoji nijedna stavka ugovora koju kompanija Apex ne ispunjava. Za manje prihode su odgovorni samo oni sugrađani koji koriste prevoz a ne plaćaju ga, čime se svi oni koji poštuju red i zakon stavljaju u neravnopravni položaj", zaključuje se u saopštenju kompanije.
Šef odborničke grupe SNS Jovičić juče je istakao da je neophodno ozbiljno razmotriti opciju prekida saradnje sa tom firmom.
Kako je naveo u pisanoj izjavi medijima, prihod od naplate karata u gradskom prevozu u julu 2012. godine iznosio je 557 miliona dinara, a u julu ove godine 549 miliona, U međuvremenu je, kako tvrdi, zaposleno još 700 kontrolora sa ciljem da poboljšaju naplatu karata i doprinesu povećanju prihoda.
"To se nije desilo i zabeležen je manjak od osam miliona u odnosu na isti period prošle godine. Ovim poslednjim potezom je pogoršana i onako loša situacija u gradskom prevozu, a za to vreme BusPlus i dalje uzima svojih 8,53 posto", kaže Jovičić i zaključio:
"Upravo zbog toga još jednom pozivam nadležne da redefinišu svoju politiku javnog saobraćaja, jer je očigledno da se ovakvim postupanjem problem ne rešava."