Nakon što su preživele sva nastojanja da ih privatizuju, dve indijske državne avio-kompanije u procesu integracije, "Er Indija" i "Indijan", sada hoće da kupe većinski paket akcija u srpskoj nacionalnoj aviokompaniji JAT, piše "Tajms of Indija".
Nakon što su preživele sva nastojanja da ih privatizuju, dve indijske državne avio-kompanije u procesu integracije, "Er Indija" i "Indijan", sada hoće da kupe većinski paket akcija u srpskoj nacionalnoj aviokompaniji JAT, piše "Tajms of Indija".Ovo je prvi put u istoriji "Er Indije" da razmatra kupovinu neke druge aviokompanije, a pogotovo neku od vodećih nacionalnih kompanija u ovoj branši. Drugi kandidat za kupovinu JAT-a je ruski nacionalni avioprevoznik "Aeroflot", koji je već dao konkurentsku ponudu, naveo je list.
"V. Tulasidas, koji je u utorak naimenovan za predsednika i generalnog direktora integrisane aviokompanije, potvrdio je ovaj potez i rekao da je zatraženo od konsultanata da razmotre projekt vazduhoplovne kompanije JAT", piše list z Nju Delhija.
Očekuje se da JAT svog partnera za privatizaciju odabere do kraja juna, a indijska kompanija ima u vidu kupovinu većinskog paketa akcija srpske vazduhoplovne kompanije.
Početkom godine u Indiji je boravio JAT-ov glavni izvršni rukovodilac, radi razgovora o ovom predlogu. "Ako posao bude sklopljen, stećićemo uporište na evropskom tržištu", naveo je Tulasidasa.
"Naša kompanija bi mogla dobro da iskoristi prava kompanije JAT da radi u Evropi i van nje. Mogli bismo da razvijemo terminal i na beogradskom aerodromu 'Nikola Tesla', radi uspostavljanja veze širom Evrope, od čega bi naši putnici imali velike koristi", rekao je on.
Kompanija JAT, koja ima flotu od 14 aviona, uključujući i 10 boinga 737-300, pored širokog dijapazona letova u Evropi, leti i na 37 destinacija u Africi i zapadnoj Aziji, naveo je Tajms of Indija.
List prenosi da se medju destinacijama koje trenutno pokriva letovima iz Beograda i nazad, nalaze i Tripoli, Tel Aviv, Bejrut, Dubai, Prag, Moskva, Sarajevo, Diseldorf, Štutgart, Larnaka, Beč, Kopenhagen, Brisel i Atina.
"Zbog integracije naših kompanija, ova stvar je neko vreme bila u drugom planu, ali sada na njoj aktivno radimo", rekao je on.
U medjuvremenu, "Aeroflot" se nametnuo kao vodeći kandidat, sa svojom ponudom da zadrži sve zaposlene u JAT-u, namiri dugove, kupi nove avione i započne razvoj interkontinentalnog vazdušnog saobraćaja, piše list iz Nju Delhija.
(Tanjug)