Kako je ministar prosvete Tomislav Jovanović objasnio za "Blic" na testu će najviše pitanja biti iz matematike i srpskog, odnosno maternjeg jezika, dok će drugi deo testa činiti pitanja iz biologije, geografije, istorije, fizike i hemije. Tu se od đaka navodno očekuje samo osnovno znanje.

"Do 20. oktobra iće tačno određeno koliko će na testu biti zadataka iz srpskog i matematike, a koliko iz ostalih oblasti", objasnio je Jovanović. Ipak, zna se da će najmanje polovina testa "otpasti" na dva glavna predmeta.

Test će nositi 40 bodova, a uspeh iz osnovne škole 60, kaže ministar za "Blic".

Tokom posete Nišu, ministar je danas odbacio mogućnost da deca polažu sedam predmeta u sedam testova.

Jovanović je rekao da će u testu sigurno biti pitanja iz matematike, maternjeg jezika i deo iz opšteg elementarnog znanja.

"Mala matura biće takva da predstavlja što manji stres za decu i roditelje i deca ne treba da se posebno spremaju za taj ispit", kazao je Jovanović novinarima u Nišu, gde je učestvovao na tribini povodom Dana srpske medicine dijaspore koje organizuje Lekarska komora Srbije.

On smatra da mala matura treba da bude provera znanja učenika i evaluacija škola iz kojih oni dolaze, i ocenio da bi posebne pripreme đaka značile da nije sve urađeno kako treba kroz redovno školovanje.

Ministar Jovanović je naglasio da mala matura mora da bude legalna, da ne sme biti privilegovanih i oštećenih i sva deca moraju biti ravnopravna prilikom polaganja tog ispita i najavio da će konačna odluka o koncepciji male mature biti poznata do 20. oktobra.

Međutim, kako navodi "Blic", još nije odbačena i druga, istina manje verovatna opcija, da umesto jedinstvenog testa budu tri testa od kojih bi jedan bio iz srpskog (maternjeg) jezika, drugi iz matematike, a treći iz ostalih predmeta.

Roditelji, đaci i nastavnici već sada su u panici jer se ni mesec i po dana od početka školske godine ne znaju kako treba da se spreme za polaganje, niti iz kojih knjiga treba deca da uče za završni ispit.

"Neizvesnost nas ubija. Ovo je prevelik istres i za nas odrasle, a kamoli za decu. Stiže novo gradivo koje treba da obrađuju, a oni ne znaju kako da postignu da obnove staro. Sistem je kontradiktoran. Celo školovanje ih teraju da uče napamet, a sada pričaju da će test tražiti promišljanje", priča za "Blic" majka osmaka iz Zrenjanina Svetlana Jakovljevski.