• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Osmaci ne znaju ni da čitaju?

Izvor mondo.rs

Direktori srednjih škola i gimnazija tvrde da im dolaze đaci sa veoma lošim znanjem. Pojedinci ne umeju ni sva slova da napišu.

Pisanje velikog slova, čitanje, tablica množenja, sabiranje razlomaka... samo su neke od "rupa u znanju" sa kojima svršeni osmaci upisuju srednju školu.

Iako iz osnovne škole, uglavnom, dođu sa dobrim ocenama, znanje koje pokažu kao srednjoškolci mnogo je manje i ne odgovara ocenama koje su doneli iz prethodnog školovanja, prenose "Novosti".

Kako ističu profesori u srednjim školama, kriterijumi za ocenjivanje su drastično sniženi od odnosu na period od pre deset i više godina. Razlog tome je loše predznanje sa kojim učenici dolaze iz osnovne škole, pa bi primena istih kriterijuma napunila dnevnike jedinicama.

"Među decom koja nam dolaze ima onih kojih ne znaju tablicu množenja, sabiranje razlomaka, slabo čitaju, a neki ni slova ne umeju da napišu", ističe Momčilo Stojanović, direktor Elektrotehničke škole 'Rade Končar".  "Kao profesor matematike drastično sam promenio kriterijume ocenjivanja u odnosu na pre 30 godina".

Stojanović naglašava da je sreća što se u prvoj godini srednje škole, uglavnom, obnavlja gradivo iz osnovne, pa nastavnici rade sa đacima ono što nisu naučili do tada. U suprotnom, ne bi mogli da drže nastavu. Naš sagovornik ističe da je sve posledica stanja u društvu jer nije "in" biti dobar đak, već ih svi osuđuju da su "štreberi".

"Dobijamo učenike koji su jedva završili osnovnu školu i gotovo da su nepismeni, ne znaju gde se piše veliko slovo", kaže Dragoslav Fatić, direktor Građevinske škole. "Najteže je sa fizikom i matematikom, pa smo prošle godine iz fizike na polugodištu imali 83 jedinice. Dopunskom nastavom, prilagođavanjem nastavnih programa, uspevaju da savladaju nenaučeno gradivo, a kako školovanje odmiče postaju sve bolji".

Ni gimnazije se ne mogu pohvaliti da su đaci koje upisuju "puni" znanja iz osnovne škole.

"Pojedini profesori rade testove sa đacima koji su upisali prvu godinu, da bi videli šta im nedostaje u znanju", navodi Savić Minić, direktor Pete gimnazije. "Svake godine upišemo desetine 'vukovaca', a na kraju školovanja na prste jedne ruke se mogu prebrojati oni koji zadrže taj uspeh.

Predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić smatra da je potrebno uvesti specijalizovane testove znanja na kraju osnovne škole, koji bi pokazali šta deca znaju. On ističe da to postoji u Makedoniji, a kada bi se uvelo kod nas, ne bi se događalo da u jednoj srednjoj stručnoj školi od 30 učenika prvog razreda samo njih dvoje zna tablicu množenja.

Tagovi

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

spasimo skole

Kad bi ministarstvo prosvete dozvolilo nastavnicima da rade svoj posao, umesto da se bave papirima, znanje ucenika bi se popravilo. Veliki pritisak se vrsi na nastavnike da daju dobre ocene, a davanje nedovoljne ocene je prakticno onemoguceno.

dedvud

snizavaju se kriterijumi, onda sa takvim rupama znanja iz osnovne i ocenama sa snizenim kriterijumima iz srednja dodju na studije upisu sega mega fakultete, i opet imaju diplomu! ne pitajuci se sta znaju. oni tvrde da su zaista obrazovani, traze posao za osobu sa fakultetskom diplomom i naravno, sto je vaznije takvu platu! pocinju da pate od kompleksa vise vrednosti i svi drugi ne vrede koliko oni. a sustina je u tome da ce uskoro svi imati "diplome" koje nece mnogo vredeti, jer postajemo trziste proste, jeftine i prilicno neobrazovane radne snage!!! uskoro ce pravo obrazovanje, znanje, kao i dobre zarade bice privilegije malobrojnog sloja, !! nesto slicno kao u africkim zemljama...

Pingpong

Kad ucitelji,nastavnici nemaju vise autoriteta zbog davanja sirokih prava deci koja to zloupotrebljavaju,preko toga da su roditelji totalno nezainteresovani za obrazovanje sopstvenog deteta,do toga da nastavnici namerno ne ulazu trud da svako dete savlada osnovne stvari iz predmeta koji predaju,sve kako bi medjusobno sa kolegama nabacivali jedni drugima decu za privatne casove.Ne bi me u buducnosti cudilo da deca zaborave sopstveno ime,vec ce se raspoznavati po web nick name-u.

special image