Tako bi se stvorili stručnjaci neophodni za napredak društva, rekao je ministar dodavši da je to ministarstvo predalo zahtev da se u budžet za narednu godinu finansiranje nauke poveća sa 0,3 na jedan odsto.

Jovanović je u izjavi novinarima nakon seminara "Obrazovanje kao ključ uspeha - Finska iskustva", na kome učestvuju stručnjaci iz Finske i Srbije, istakao da obrazovanje nije potrošnja već investicija.

"Cilj današnjeg skupa da se pokaže kakvo je obrazovanje u Srbiji i kakva je njegova regulativa, a zatim da se oni uporede sa finskim sistemom kako bi iskustva te zemlje Srbija iskoristila za unapređenje svog sveukupnog obrazovnog procesa, počevši od najnižeg nivoa do fakultetskog", rekao je Jovanović.

On je dodao da je cilj saradnje sa stručnjacima iz Finske istovremeno i saradnja u naučno-istraživačkom radu za šta, kako je rekao, postoji izuzetno interesovanje Finaca.

"Spremnost kolega iz Finske da nam se stave na raspolaganje, da nam ukažu na slabosti našeg sistema, da nam daju predloge i prenesu svoja iskustva je izuzetno ohrabrujuća", istakao je Jovanović.

Ministarstvo za prosvetu, nauku i tehnološki razvoj je predložilo Ministarstvu finansija da u budžet za narednu godinu uvrsti i segment nauke sa procentom od jedan odsto, rekao je Jovanović i dodao da je taj iznos minimum koji obezbeđuje elementarne uslove za naučno-istraživački rad.

On je ukazao da je ulaganje 0,3 odsto državnih sredstava zanemarljivo malo i nedovoljno, a da su rezultati naučno-istraživačkog rada daleko veći.

"Hiljade naučnih publikacija prezentovanih na Sajmu knjiga i enormno veliki broj stručnih i naučnih radova pokazuju naš potencijal i želju naših naučnika da se angažuju i mimo onoga što ulaže država. To je pokazatelj i stimulus meni da istrajem u nastojanjima da Vlada Srbije izdvoji značajno veća sredstva. To naši naučnici, nastavnici i podmladak očekuju i zaslužuju", poručio je Jovanović.

Ministar prosvete izrazio je uverenje da će đaci iz Srbije u narednom PISA testiranju napredovati do srednjeg nivoa dodavši da je to moguće izmenom sistema obrazovanja, pristupa obrazovnom procesu i odnosa prema obrazovanju koje nije potrošnja nego investicija.

"Ako investiramo možemo i s pravom da očekujemo rezultate koji će dati značajno bolje mesto obrazovnom sistemu. Mi možemo, imamo kapacitete, samo moramo da se organizujemo", rekao je Jovanović.

Upitan koliko je moguće promeniti sistem obrazovanja u Srbiji, posebno uzevši u obzir neuspeh bolonjskog procesa, Jovanović je objasnio da je u svim zemljama obrazovni sistem glomazan i krut i da ga je teško promeniti.

"Sa saradnicima sam intezivirao postupak promene u obrazovanju. Moj osnovni motiv jeste da ubrzamo taj proces i ka tome su usmerene moje svakodnevne aktivnosti. Sutra imam sastanak sa direktorima oko 100 osnovnih škola iz Srbije da neposredno porazgovaramo o problemima u obrazovanju, kako da ga promene i podignu na viši nivo", rekao je Jovanović.

On je dodao da bez investicija i odgovornosti u njihovom sprovođenju nema boljitka u obrazovnom sistemu.

Na seminaru "Obrazovanje kao ključ uspeha - Finska iskustva", na stručnjaci iz Finske i Srbije razmatrali su šta Srbija može da nauči iz obrazovne promene u Finskoj, o visokom obrazovanju i stručnom znanju kao garantu socijalnog blagostanja, kao i o značaju promovisanja veština i visokog kvaliteta obrazovanja za inovacije, razvoj i zapošljavanje.