Deca u Srbiji su sve manje fizički aktivna, sa posledicama po zdravlje koje postaju alarmante, pa je Nacionalni prosvetni savet usvojio mere za unapređivanje fizičkog vaspitanja u školama, ali i vraćanje tog predmeta na fakultete.
Dokument se prosleđuje Ministarstvu prosvete, rekao je Mitić, inače predsednik Komisije za unapređivanje nastave fizičkog vaspitanja u NPS, ističući da i Ministarstvo omladine i sporta kroz strategiju razvoja sporta i akciju "Sport u škole" nastoji da pobošlja fizičko stanje mladih u Srbiji.
Mitić ukazuje na rezultate jedne američke studije koja je pokazala da će sadašnja deca živeti manje za pet do sedam godina nego njihovi roditelji, zbog fizičke neaktivnosti i nepravilne ishrane.
Ideja je, kako ističe Mitić, da se fizičko vaspitanje uvede još u predškolskom uzrastu.
U nižim razredima osnovne škole odnos obaveznog i izabranog sporta bio bi dva plus jedan čas, dok bi u srednjoj taj odnos bio obrnut.
Prema usvojenim merama, deca sa određenim oboljenjima i slabijim fizičkim sposobnostima neće biti oslobođena časova fizičkog, već će raditi vežbe primerene zdravstvenom stanju.
Inače, podaci govore da su naša deca treća u Evropi po učestalosti deformiteta stopala i kičme, a čak 40 odsto škola nema fiskulturne sale.
Mere, između ostalog, predviđaju i sačinjavanje pravilnika kojim bi se regulisalo izdavanje školskih sportskih objekata drugim korisnicima, s obzirom da se zbog preteranog korišćenja školskog prostora od drugih korisnika svakodnenvo ugrožava realizacija programa fizičkog vaspitanja.
Prema programu usvojnih mera, deca bi u okviru izabranog sporta mogla da imaju obuku skijanja, klizanja, plivanja, veslanja, pešačenja...
Kada je u pitanju studentska populacija, oni su do 1998. godine imali obavezne časove fizičkog na prvoj godini studija, ali je promenom zakona na fakultetima ukinut sport.
Fizičko vaspitanje kao nastavni predmet i školski sport imaju važnu ulogu i posebnu odgovornost u procesu obrazovanja i vaspitanja, posebno u situaciji kada je problem nedovoljne i neadekvatne fizičke aktivnosti, sa negativnim posledicama koje proizvodi, dostigao nivo nacionalnih razmera u Srbiji, ističe se u programu mera.
Kako se navodi, Evropski parlament u jednom dokumentu koji govori o ulozi sporta u obrazovanju posebno skreće pažnju na to da je fizičko vaspitanje "školski predmet u okviru kojeg se deca pripremaju za zdrav život i da je ono usmereno na njihov celokupni fizički i mentalni razvoj, da se kroz njega prenose važne društvene vrednosti kao što su pravičnost, samodisciplina, solidarnost, tolerancija, timski duh i fer plej" i zajedno sa sportom smatra se "jednim od najvažnijih oruđa u socijalnoj integraciji".