U pitanju su sistemske mere koje ne mogu preko noći da se ostvare, jer između ostalog traže investiranje države, rekao je Tanjugu član NPS prof. dr Dušan Mitić, navodeći da je na čitavom društvu odgovornost za to što su nam deca fizički neaktivna.

Dokument se prosleđuje Ministarstvu prosvete, rekao je Mitić, inače predsednik Komisije za unapređivanje nastave fizičkog vaspitanja u NPS, ističući da i Ministarstvo omladine i sporta kroz strategiju razvoja sporta i akciju "Sport u škole" nastoji da pobošlja fizičko stanje mladih u Srbiji.

Mitić ukazuje na rezultate jedne američke studije koja je pokazala da će sadašnja deca živeti manje za pet do sedam godina nego njihovi roditelji, zbog fizičke neaktivnosti i nepravilne ishrane.

Ideja je, kako ističe Mitić, da se fizičko vaspitanje uvede još u predškolskom uzrastu.

U nižim razredima osnovne škole odnos obaveznog i izabranog sporta bio bi dva plus jedan čas, dok bi u srednjoj taj odnos bio obrnut.

Prema usvojenim merama, deca sa određenim oboljenjima i slabijim fizičkim sposobnostima neće biti oslobođena časova fizičkog, već će raditi vežbe primerene zdravstvenom stanju.

Inače, podaci govore da su naša deca treća u Evropi po učestalosti deformiteta stopala i kičme, a čak 40 odsto škola nema fiskulturne sale.

Mere, između ostalog, predviđaju i sačinjavanje pravilnika kojim bi se regulisalo izdavanje školskih sportskih objekata drugim korisnicima, s obzirom da se zbog preteranog korišćenja školskog prostora od drugih korisnika svakodnenvo ugrožava realizacija programa fizičkog vaspitanja.

Prema programu usvojnih mera, deca bi u okviru izabranog sporta mogla da imaju obuku skijanja, klizanja, plivanja, veslanja, pešačenja...

Kada je u pitanju studentska populacija, oni su do 1998. godine imali obavezne časove fizičkog na prvoj godini studija, ali je promenom zakona na fakultetima ukinut sport.

Fizičko vaspitanje kao nastavni predmet i školski sport imaju važnu ulogu i posebnu odgovornost u procesu obrazovanja i vaspitanja, posebno u situaciji kada je problem nedovoljne i neadekvatne fizičke aktivnosti, sa negativnim posledicama koje proizvodi, dostigao nivo nacionalnih razmera u Srbiji, ističe se u programu mera.

Kako se navodi, Evropski parlament u jednom dokumentu koji govori o ulozi sporta u obrazovanju posebno skreće pažnju na to da je fizičko vaspitanje "školski predmet u okviru kojeg se deca pripremaju za zdrav život i da je ono usmereno na njihov celokupni fizički i mentalni razvoj, da se kroz njega prenose važne društvene vrednosti kao što su pravičnost, samodisciplina, solidarnost, tolerancija, timski duh i fer plej" i zajedno sa sportom smatra se "jednim od najvažnijih oruđa u socijalnoj integraciji".