Da Subotičani nemaju "problem" da prihvate svoj sistem za poboljšanje javnog saqobraćaja (koa recimo Beograđani svoj Bus Plus), zaključuje se na osnovu broja izdatih smart kartica, njihovog korišćenja i drugih povratnih informacija.

Kako je Tanjugu rečeno u preduzeću Suboticatrans, u protekloj godini sprovedena je liberalizaciju tarifnog sistema i uvedene su nove tehnologije u izdavanju karata i praćenja saobraćaja u realnom vremenu, koji u tehničkom i tehnološkom smislu omogućavaju veći protok putnika.

Kako je izjavio savetnik direktora ovog preduzeća Pera Marković, SuBus je uveden krajem 2012. godine, a za nešto više od godinu dana korišćenja sistem je u potpunosti zaživeo.

"On je postigao efekat koji smo mi kao preduzeće želeli i težili, a putnici su u značajnom broju prihvatili taj sistem, s tim da postoji još jedan broj putnika koji i dalje kupuje karte u autobusu kod vozača, bez obzira što im je omogućen visok popust kroz 'elektronski novčanik", rekao je Marković.

U SuBus" sistemu trenutno u opticaju ukupno oko 22.000 elektronskih kartica, od čega 7.900 mesečnih pretplatnih karata, oko 5.000 "elektronskih novčanika", 9.000 povlašćenih karata za lica starija od 65 godina.

Sistem dnevno se beleži u proseku od 25.000 do 30.000 dnevnih evidentiranja sa karticama, dok se dnevno kod vozača proda oko 2.400 karata.

"Većina putnika je prihvatila sistem zato što je dizajniran tako da bude olakšanje i putnicima i prevozniku. Putnicima daje mogućnost lakšeg i bržeg ukrcavanja i iskrcavanja i prolaska kroz vozilo, a preduzeću da brže reaguje na promenjene okolnosti na liniji, odnosno da mnogo brže prilagodi linije gustini saobraćaja", rekao je Marković.

Autobusi ovog preduzeća prevezli su u prošloj godini oko šest miliona i 350.000 putnika, što je za jedan odsto više u odnosu na godinu dana ranije.

Kako je rečeno u ovom preduzeću, Suboticatrans i subotička lokalna samouprava blizu su postizanja ugovora po kojem će biti regulisana međusobna prava i obaveze.

Prava se odnose na cenovnu politiku ovog preduzeća, popuste za određene kategorije stanovništva i održavanje nerentabilnih linija, uz jasno navedene troškove takvog poslovanja, ali i obaveze lokalne samouprave da finansira te troškove.

Ovakvi ugovori postoje u većim gradovima Evrope, ali i u gradovima u Srbiji poput Beograda ili Niša, a prema oceni rukovodstva Suboticatransa, izostanak ovakvog odnosa dovešće u pitanje održivost javnog prevoza u Subotici.