Najviše zamerki odnosi se na neuređen a skup parking prostor, na gradski prevoz, neracionalno grejanje, naplaćivanje odžačarskih usluga, odnošenje smeća i lošu kanalizacionu mrežu, objavila je danas Asocijacija potrošača Srbije APOS.

Kako je u sva četiri grada rad tih službi dobio ocenu "dobar (3)" može se zaključiti da je kvalitet usluga prosečan.

Korisnici su pogrebne službe ocenili višom ocenom od druhih komunalnih preduzeća.

Anketa je sprovedena na uzorku od 200 domaćinstava u navedena četiri grada, a potrošači su davali ocene od jedan do pet za odnos cene i kvaliteta za usluge: struje, grejanja, vodovoda i kanalizacije, skupljanja i odlaganja otpada, parkinga, javnog prevoza, gradskog zelenila, objedinjenje naplate, kao i odžačarskih i pogrebnih usluga u svojoj lokalnoj sredini.

U Novom Sadu najgore su usluge parkinga i odžačara, a najbolji su jedva prošli trojku.

"Parking prostora nema dovoljno, a brojna mesta ne zaslužuju da se naplaćuju", najčešće su isticali anketirani.

Novosađani zameraju nedostatak javnih garaža, velike gužve koje stvaraju parkirani automobili, kao i naplaćivanje parkinga na mestima na kojima ne mogu da garantuju bezbednost.

Odžačarskim uslugama Novosađani ponajviše zameraju činjenicu da ne znaju "šta one tačno podrazumevaju", pa samim tim ni "zašto plaćaju usluge koje ne koriste".

Usluga javnog prevoza je, sa ukupnom ocenom "dobar" (3,1), dobila naviše negativnih komentara. Korisnicima smeta nepoštovanje reda vožnje, starost autobusa, neusklađenost linija prema objektivnim potrebama, ali i visoka cena karte.

Uslugama grejanja zamerili su što moraju sami da dogrevaju prostorije.

Subotičani su pohvalili gradsko zelenilo, a najslabije ocenili parking. U tom gradu najviše zamerki je upućeno uslugama gradskog prevoza, za koji kažu da ima najskuplju kartu u Srbiji od 86 dinara. Dobre ocene dobili su vodovod, grejanje i električna energija.

Potrošači u Inđiji pohvalili su ocenom "vrlo dobro" vodovod i kanalizaciju, gradski prevoz i pogrebne usluge. Struju, grejanje, skupljanje otpada, zelenilo, pa čak i odžačarske usluge ocenjene su jakim "trojkama", a najslabije je ocenjen parking.

Potrošači u Vršcu najbolju ocene dali su gradskom zelenilu, mada samo "jaku  trojku". Kao jedina lokalna samouprava koja uz Novi Sad ima objedinjeni sistem naplate, i  Vrščani su isticali problem nejasnih računa koji su dobili najslabije ocene.

Slične su primedbe i na odžačarske usluge, a lošim su ocenili i usluge prakinga, javnog prevoza i odnošenja otpada. Nešto bolje ocene dobili su vodovod i kanalizacija i pogrebne usluge.