U "Elektrodistribuciji Beograd" odbacili 95 odsto reklamacija na astronomske sume za struju. Distribucija: Samo pet odsto pritužni osnovano. Udruženje potrošača: Podaci su sigurno netačni
Prema njihovim prvim podacima, koji su stigli iz kontrole i analiza žalbi potrošača, EDB smatra da je opravdano i osnovano - svega 470 i to isključivo zbog grešaka u očitavanju električne energije. U udruženjima potrošača tvrde da su ove brojke sigurno netačne i da se radi o klasičnoj obmani sugrađana.
Beograđani su tokom januara potrošili rekordnih 33.000 megavat-časova struje, kažu u "Elektrodistribuciji Beograd". - Ledeni talas, koji je prestonicu zakačio poslednje dve nedelje, doveo je do najveće potrošnje električne energije, koja je zabeležena upravo 31. januara - kažu u EDB. - Najveće opterećenje sistema je bilo u popodnevnim časovima, kada svi kuvaju, pale sijalice i grejalice - 1.470 megavata. Ipak, nismo imali nikakvih problema u snadbevanju.
Iz "Elektrodistribucije Beograd" su tokom januara na adrese 800.000 domaćinstava stizali vrtoglavo veliki računi za potrošene kilovate. Iako je decembar prošao sa temperaturama koje su iznad prosečnog nivoa za to doba godine, veliki broj Beograđana dobio je dug za obračunatu struju i za 100 odsto veći nego što su očekivali.
Baš zato, šalteri EDB bili su krcati tokom prethodnog meseca, jer je 10.300 domaćinstava podnelo pritužbu na visinu računa. Ipak, u ovom javnom preduzeću u sredu su podvukli crtu i rekapitulirali sve sporne račune za decembar.
"Utvrđeno je da je svega 470 tužbi na visinu računa i osnovano. Analizirali smo sve reklamacije i razgovarali sa svim učesnicima u procesu očitavanja, obrade i dostavljanja računa za električnu eergiju. Naše kontrole su utvrdile da je do grešaka, u svim slučajevima, došlo samo zbog propusta kod očitavanja strujomera i potrošenih kilovata. Znači, nije bilo grešaka na višim nivoima, već se radi o klasičnim problemima na terenu", kažu za "Novosti" u EDB-u.
Ovi prvi rezultati problema koji je pogodio ogroman broj domaćinstava u prestonici naišli su na apsolutno osporavanje, kako sugrađana koji misle da su oštećeni, tako i potrošačkih udruženja.
"Ubeđeni smo da su podaci sa kojima su sad izašli netačni", objašnjava Goran Papović, direktor Nacionalne organizaicje za zaštitu potrošača Srbije.
"Ministarstvo energetike je formiralo tim za utvrđivanje odgovornosti za nerealne račune za energente, a mi smo u njemu. Mada ćemo konačne rezultate istrage o potrošnji struje imati za nekoliko dana, svi podaci do kojih smo mi došli ukazuju da, kada je u pitanju rad "Elektrodistribucije Beograd" - baš ništa nije logično. Ni njihovi obračuni, ni rezultati, niti upravljačke odluke."