Radovi na prvoj fazi izmeštanja železničkih kapaciteta biće završeni u roku od šest do osam meseci.

Početku radova prisustvovali su generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović i predsednik privremenog organa Beograda Siniša Mali koji je istakao da je to istorijski dan za Beograd i Srbiju.

Mnogobrojnim novinarima koji su prisustvovali početku radova, Mali je rekao da je projekat Beograd na vodi razvojna šansa za celu zemlju i srpku građevinsku industiju, kao i da bi krajem godine trebalo da počnu radovi na izgradnji prva četiri objekta na prostoru Savskog amfiteatra.

Mali je istakao da će projekat Beograd na vodi biti "domaći proizvod" na kojem će raditi domaća građevinska industrija, sa oko 20.000 radnika, kao i domaće arhitekte.

Odgovarajaći na pitanja novinara, Mali je rekao da je već pripremljen ugovor o projektu Beograd na vodi koji će biti potpisan odmah nakon formiranja nove vlade, što će biti jedan od njenih prvih zadataka, kao i formiranje preduzeća Beograd na vodi.

On je rekao da uklanjanje železničke imovine ne mora da čeka potpisivanje ugovora, jer je svakako predviđeno izmeštanje glavne železničke stanice Beograd zbog izgradnje nove u Prokopu.

Da bi projekat Beograd na vodi bio realizovan potrebno je završiti izgradnju nove železničke stanice u Prokopu, izgraditi novu autobusku stanicu na Novom Beogradu, završit obilaznicu na potezu Bubanj Potok-Vinča-Pančevo.

Mali je rekao da bi do kraja godine trebalo da bude završena procedura u vezi sa projektnom dokumentacijom za izgradnju novog putničko-drumskog mosta preko Dunava kod Vinče i izrazio očekivanje da bi taj most mogao da bude izgrađen za četiri ili pet godina.

On je kazao da je neophodno izmestiti i transport opasnog materijala iz centra grada.

Mali je najavio da će biti ubrzane sve procedure, projekti, eksproprijacija zemljišta i izdavanje dozvola kako bi se maksimalno ubrzala realizacija projekta Beograda na vodi.

Prema njegovim rečima, na toj lokaciji živi oko 250 porodica, uglavnom u nehigijenskim uslovima i tek će se razmatrati kako će biti rešeno njihovo raseljavanje.

Simonović je naveo da vrednost prve faze uklanjanja železničke imovine na toj lokaciji iznosi 2,55 miliona evra i da će železnice skinuti oko trećinu od predviđenih 50 kilometara pruge i 200 skretnica u savskom priobalju i mnogo pre predviđenog roka, koji je između pola godine i osam meseci za tu fazu radova.

Projekat Beograd na vodi predviđa izgradnju stambeno, poslovnog, turističkog i kulturnog kompleksa u koji će, kako je najavljeno, Ujedinjeni Arapski Emirati uložiti tri milijarde dolara. Na prostoru Savskog amfitetara trebalo da nikne kula visoka 210 metara, po kojoj će Beograd biti prepoznatljiv i veliki tržni centar.

Simonović je kazao da se za skidanje koloseka koriste savremene mašine (Trek lejeri odnosno "pauci" za montažu i demontažu pruge) i da svaka mašina može dnevno da obradi 300 metara pruge.

Skidanje starih koloseka je započeto pored mosta Gazela, preko puta zgrade Bigza i Evrosalona.

Simonović je na početku tog posla dobio železnički raport, a nakon obraćanja medijima novinarkama i železničarkama je podeljeno cveće uz čestike za Dan žena.

Simonović je kazao da će železnicama najveće probleme zadati uklanjanje Savskog koloseka, čija demontaža bi trebalo da počne za nekoliko meseci.

Železnice Srbije će svoj deo posla koji se odnosi na projekat Beograd na vodi realizovati u tri faze, koje će koštati ukupno 307,5 miliona evra i trajaće pet godina.