
Potpredsednik Vlade Srbije Božidar Djelić izjavio je da pregovori i konsultacije članova vladine komisije i koncesionara za izgradnju autoputa Horgoš-Požega o objavljivanju detalja tog ugovora još nisu završeni.
"Orijentacija je jasna, sve što se ne kosi sa opšteprihvaćenim poslovnim običajima treba bude pristupačno gradjanima", rekao je Djelić na konferenciji za novinare u Vladi Srbije.
On je dodao da nema nikakve želje da bilo šta bude uskraćeno javnosti i da će četvoročlana komisija koja je u kontaktu sa koncesionarima u četvrtak predložiti vladi zaključak.
"Opredeljenje je da sve bude dostupno, sa izuzetkom onih stvari koje se ne publikuju u skladu sa normalnom poslovnom praksom", rekao je Djelić ocenivši da "ono što je objavljeno na sajtu vlade nije kraj".
Djelić je rekao da je povodom zahteva za objavljivanje ugovora o koncesiji razgovarao i sa poverenikom za informacije Rodoljubom Šabićem, o tome kako bi budućnosti trebalo da bude sistemski rešeno pitanje službene tajne.
"Ovo nije poslednja koncesija koja se potpisuje, ideja je da se ne ponavlja svaki put ista priča, jer Srbija treba da posluje kao sav normalan svet", rekao je Djelić.
Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić prethodno je kazao da delovi ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega nisu objavljeni, jer predstavljaju poslovnu tajnu.
"Svi ostali aneksi koji se tiču obaveza Srbije i vlade Srbije objavljeni su na sajtu (vlade)", rekao je Ilić u Jutarnjem programu RTS-a i dodao da neobjavljeni aneksi sadrže bankarske kamate i predstavljaju poslovnu tajnu koncesionara i banaka.
Prema njegovim rečima, putarine, koje se u medijima pominju kao sporne, ne predstavljaju problem, jer u ugovoru piše da će te iznose kao i do sada odredjivati Vlada Srbije.
"Vlada Srbije donosi odluku o poskupljenju. Putarina nigde u Srbiji nije poskupela već dve godine, nije pratila ni inflaciju i veoma vodimo računa o tome. Putarine u Srbiji su ingerencija Vlade Srbije", naglasio je on.
Ilić je naveo da su za otplatu izvodjenja radova važni broj vozila, putarina i godine korišćenja i da iznosi putarine mogu biti smanjivani ako bude rastao saobraćaj.
On je dodao da je izgradnja autoputa već dogovorena i da koncesionari traže odobrenje da započnu radove tri meseca pre ugovorenog roka, odnosno da izgradnju prvih 30 kilometara počnu za mesec i po ili dva, umesto do kraja marta.
Kako je Ilić rekao putni saobraćaj trebalo bi najkasnije da bude otvoren 2012. godine, a već je pripremljen projekat za deonicu od Požege do Boljara gde će biti spojeni autoputevi iz Srbije i iz Crne Gore.
(Beta/MONDO)
"Orijentacija je jasna, sve što se ne kosi sa opšteprihvaćenim poslovnim običajima treba bude pristupačno gradjanima", rekao je Djelić na konferenciji za novinare u Vladi Srbije.
On je dodao da nema nikakve želje da bilo šta bude uskraćeno javnosti i da će četvoročlana komisija koja je u kontaktu sa koncesionarima u četvrtak predložiti vladi zaključak.
"Opredeljenje je da sve bude dostupno, sa izuzetkom onih stvari koje se ne publikuju u skladu sa normalnom poslovnom praksom", rekao je Djelić ocenivši da "ono što je objavljeno na sajtu vlade nije kraj".
Djelić je rekao da je povodom zahteva za objavljivanje ugovora o koncesiji razgovarao i sa poverenikom za informacije Rodoljubom Šabićem, o tome kako bi budućnosti trebalo da bude sistemski rešeno pitanje službene tajne.
"Ovo nije poslednja koncesija koja se potpisuje, ideja je da se ne ponavlja svaki put ista priča, jer Srbija treba da posluje kao sav normalan svet", rekao je Djelić.
Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić prethodno je kazao da delovi ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega nisu objavljeni, jer predstavljaju poslovnu tajnu.
"Svi ostali aneksi koji se tiču obaveza Srbije i vlade Srbije objavljeni su na sajtu (vlade)", rekao je Ilić u Jutarnjem programu RTS-a i dodao da neobjavljeni aneksi sadrže bankarske kamate i predstavljaju poslovnu tajnu koncesionara i banaka.
Prema njegovim rečima, putarine, koje se u medijima pominju kao sporne, ne predstavljaju problem, jer u ugovoru piše da će te iznose kao i do sada odredjivati Vlada Srbije.
"Vlada Srbije donosi odluku o poskupljenju. Putarina nigde u Srbiji nije poskupela već dve godine, nije pratila ni inflaciju i veoma vodimo računa o tome. Putarine u Srbiji su ingerencija Vlade Srbije", naglasio je on.
Ilić je naveo da su za otplatu izvodjenja radova važni broj vozila, putarina i godine korišćenja i da iznosi putarine mogu biti smanjivani ako bude rastao saobraćaj.
On je dodao da je izgradnja autoputa već dogovorena i da koncesionari traže odobrenje da započnu radove tri meseca pre ugovorenog roka, odnosno da izgradnju prvih 30 kilometara počnu za mesec i po ili dva, umesto do kraja marta.
Kako je Ilić rekao putni saobraćaj trebalo bi najkasnije da bude otvoren 2012. godine, a već je pripremljen projekat za deonicu od Požege do Boljara gde će biti spojeni autoputevi iz Srbije i iz Crne Gore.
(Beta/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.