Generali direktor SMATSA Radojica Rovčanin je rekao da je o tome već razgovarano sa predstavnicma vazdušnog saobraćaja, jer su svetske kompanije preporučile svojim avionima koji idu od evropskih gradova na Daleki istok i obratno, da lete preko Rumunije i Bugarske.

Prema rečima Rovčanina, SMATSA neće imati bilo kakvih problema da isprati i usmerava i znatno veći broj aviona, jer zato ima potrebne kapacitete. Sada na prostoru Srbije i Crne Gore, dnevno prati u proseku oko 2.230 aviona, a ponekad taj broj dostiže i 2.600.

Avikompanije čiji avioni poleću sa aerodroma u Frankfurtu, Amsterdamu, Parizu i Londonu juče su, nakon rušenja malezijskog putničkog aviona u ratnoj zoni Ukrajine, letove do destinacija na Dalekom istoku preusmerile su na južni koridor, odnosno preko Mađarske, Bugarske i Rumunije.

Hrvatska Kontrola vazdušne plovidbe ocenila je da se može očekivati pritisak aviokompanija na vazdušni prostor Hrvatske. Prema navodima "Jutarnjeg lista", u hrvatskoj kontroli leta ukazuju da je vazdušni prostor Hrvatske tokom letnjih meseci izuzetno opterećen. U četvrtak su zebeležena 2.074 leta, a najveći ikad zabeležen broj aviona u jednom danu bio je 2.520.

Zato će eventualni dodatni zahtevi aviokompanija za prelete preko Hrvatske dodatno opteretiti hrvatske kontrolore leta i pitanje je hoće li se moći pozitivno odgovoriti na sve zahteve, barem u letnim mjesecim, kažu u hrvatskoj kontroli vazdušne plovidbe.

Rovčanin je napomenuo da je sasvim izvesno, da ako aviokompanije budu tražile prelet preko Hrvatske, da će to tražiti i od Srbije koja je spremna da prihvati veći broj aviona na svom nebu.