U sredu (sutra), ali i narednih dana, direktor GSP Željko Milković i njegovi saradnici ulaziće u vozila tog preduzeća i apelovati na putnike-građane da kupuju karte, jer će u suprotnom ostati bez organizovanog prevoza. Možda ne baš tako dramatično, ali je sasvim izvesno da će, ako se zadrži sadašnje stanje, smanjiti broj vozila.
Otkako je u Beogradu uveden sistem plaćanja karata "Bus plus" bilo je raznih komentara, mnogi su se protivili tome, ali su se karte kupovale. Odjednom, nakon promene gradske vlasti, nestalo je kontrolora, a i "discplina" građana je popustila. Sada gotovo da niko više i ne plaća kartu ili je ne "kuca".
"Došli smo do kraja. Troškovi su veliki, GSP je u teškoj, nezavidnoj situaciji. Apelujemo na putnike da kupuju karte, da se ne švercuju. To mora biti obaveza svih, nešto normalno, stvar kulture. Kao kada odete u prodavnicu da kupite hleb - vi dajete novac za hleb, ili za ulaznicu u bioskop. Evo, ja najmanje gledam Radio-televiziju Srbije (RTS), ali plaćam pretplatu. To je stvar kulture i neophodno je da podignemo svest ljudi o tome", rekao je Milković gostujući u "Beogradskoj hronici" RTS-a.
Prema njegovim rečima, zbog sadašnjeg stanja, gubici su oko 40 miliona evra, a to je otprilike novih 300 autobusa.
"Građani očekuju nova vozila, čista vozila, klimatizovana, ali to mora neko mora da plati. GSP to više ne može sam, a ni Grad ne može sa dotacijama za određene, ugrožene kategorije stanovništva", kaže direktor GSP.
Na konstataciju voditeljke da su kontrolori jedno vreme, kojih je bilo gotovo u svakom vozilu, davali rezultate, a da ih sada gotovo više i nema, Milković je odgovorio: "Žalosno je ako građani reaguju samo na represivne mere" i nastavio:
"Možemo mi sutra da uvedemo 500, 800, 1.000 kontrolora, ali najvažnije je da formiramo svest ljudi o kulturi plaćanja karata".
On je dodao da su problem i državne ustanove, koje takođe više ne uplaćuju zaposlenima prevoz preko GSP-a, već im daju novac na ruke, a ako bi to činili kao do sada bilo bi tri milijarde dinara više u budžetu.
Građani, naravno, imaju svoje viđenje. Mnogima je nelogično da se za jednu, dve, tri stanice plaća ista cena kao i za vožnju "od kraja do kraja" ili za dužu vožnju.Mnogima je cena jedne vožnje od 75 dinara prevelika.
Direktor GSP-a nije protiv ni sniženja cene karata i dodao je da je formirana radna grupa koja razmatra tarifni sistem. Ipak, za sada ostaje sve kako jeste.
Od 1. septembra možemo da očekujemo 200 kontrolora više u vozilima, a taj broj kontrolora GSP će "regrutovati" iz sopstvenih redova, jer će oni radnici koji su višak (a u GSP radi 4.800 ljudi) biti preraspoređeni na nova radna mesta - među kontrolore.
Prvi čovek najvećeg gradskog prevoznika ističe da putnici moraju da shvate da je GSP preduzeće svih Beograđana.
“Ako ne plaćaju kartu, to znači da grad mora da daje veće subvencije GSP-u iz budžeta, a to će značiti manje novca školama, vrtićima, trudnicama... Neplaćanjem karata rade protiv GSP-a, ali i protiv sebe. To građani moraju da razumeju", rekao je Milković.
Da vas podsetimo, od 1. avgusta dnevna karta košta 280 dinara. Dnevna karta važi 24 sata od prve validacije, osim u noćnom saobraćaju (od ponoći do 4 časa ujutru). U okviru tog perioda (na primer od 10 do 10 sati sutradan, osim u noćnom saobraćaju) korisnik ima pravo na neograničen broj vožnji.
O ostalim cenama prevoza pročitajte na sajtu www.busplus.rs
Partizan izgubio u Istanbulu, crno-beli na 2-5: Fenerbahče ostavio crno-bele bez šansi
Teodosić promašio pobedu u Pioniru: Zvezda imala "+14" pa ispustila šampiona Evrope
Završena akcija spašavanja u Novom Sadu - 14 poginulih, troje povređenih, obratio se i Vučić
Crvena zvezda oštećena? Isplivao snimak sporne situacije: Ovako je PAO poveo, a sudije previdele jedan detalj!
"Da se rekonstruisala nadstrešnica, ovo se ne bi desilo": Vesić najavio da će utvrditi ko je stavljao pečate i potpise