• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prvi "Erbasov" džinovski avion napustio Tuluz

Najveći putnički avion na svetu, "Erbasov" model A380 poleteo je iz sedišta kompanije u Tuluzu, na jugu Francuske, ka Singapuru, gde će najzad biti isporučen "Sigapur erlajnzu" (SIA), posle dva neprijatna odlaganja koja su nanela ogromnu štetu gigantskom evropskom proizvodjaču aviona.

Najveći putnički avion na svetu, "Erbasov" model A380 poleteo je iz sedišta kompanije u Tuluzu, na jugu Francuske, ka Singapuru, gde će najzad biti isporučen "Sigapur erlajnzu" (SIA), posle dva neprijatna odlaganja koja su nanela ogromnu štetu gigantskom evropskom proizvodjaču aviona.

Džinovski avion na dva nivoa, dugačak 73 metra, koji može da primi maksimalno 853 putnika, ispraćen je iz Tuluza uz veliku pompu i uz pozdravnu besedu predstavnika obe kompanije.

Isporuka aviona obavljena je 18 meseci kasnije nego što je to bilo predvidjeno zbog problema u njegovoj montaži, pa je konačan izlazak A380 iz hangara fabrike u Tuluzu posle "teškog porodjaja", dočekan sa velikim olakšanjem, izveštavaju agencije.

Predsednik i izvršni direktor "Erbasa" Tomas Enders izjavio je da je isporukom učinjen preokret u razvoju kompanije.

On je odbacio kritike da je "Erbas" izabrao pogrešnu strategiju kada je ušao u poduhvat A380 na tržištu koje će najverovatnije biti zainteresovano za manje avione i za etapne letove na najdužim linijama.

Enders je naglasio da "Erbas", pored džinovskog A380, poseduje i avione za duže i kraće rute - modele 330 i 340, a da se priprema i model 350. To znači, zaključio je Enders, da kompanija nije usmerila sve snage isključivo na A380.

"Erbas" je zbog odlaganja programa A380 za skoro dve godine bio prinudjen da usvoji plan oporavka kojim se predvidja ukidanje 10.000 radnih mesta u periodu od čeiri godine, ne računajući milijarde evra u gubicima profita. U medjuvremenu je promenjeno pet direktora, što šefova tog projekta, što u samom vrhu komapnije.

Odlaganja isporuke zbog problema u proizvodnji pogodila su reputaciju "Erbasa" više nego njegovu zaradu, a rivalska kompanija "Boing" je zbog toga ponovo preuzela vodeću svetsku poziciju u prodaji aviona u 2006. godini.

SIA je prvi komercijalni let novim avionom zakazala za 25. otobar iz Singapura ka Sidneju. Kompanija je sve karte za prvi let prodala na licitaciji i tako prikupila 1,25 miliona dolara za dobrotvorne svrhe.

Njen avion ima 471 sedište u tri klase - 12 luksuznih sedišta na glavnoj palubi aviona, 60 sedišta u biznis klasi na gornjem nivou i 399 mesta ekonomske klase u oba nivoa letelice. Avion će zameniti jedan od tri "boinga 747-400" koji lete na toj liniji.

Šef prodaje "Erbasa" Džon Lihi izjavio je da će svi problemi A380 biti rešeni onog trenutka kada avion bude uključen saobraćaj.

"Kada taj avion počne da leti, moj marketinški posao će biti mnogo lakši," kazao je Lihi prošle sedmice agenciji AP.

Novi A380 ima najluksuzniju unutrašnjost od svih dosad proizvedenih putničkih aviona. Izmedju ostalog, poseduje koktel bar sa fontanom i prostor za bescarisnsku zonu, a vlasnicima je ostavljeno da po svom izboru organizuju i druge sadržaje u avionu, od kozmetičkih salona do tuš-kabina.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image