• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Skupština završila raspravu o železnici

Skupšitna Srbije završila je objedinjeni pretres o nekoliko medjunarodnih sporazuma iz oblasti železničkog i poštanskog saobraćaja.

Skupšitna Srbije završila je objedinjeni pretres o nekoliko medjunarodnih sporazuma iz oblasti železničkog i poštanskog saobraćaja.

Poslanici vladajućih stranaka i SPS su najavili da će podržati ova dokumenta navodeći da se njima ubrzava tranzicija i jača domaća privreda.

Reč je o Predlogu zakona o potvrdjivanju ugovora o garanciji države Srbije za kredit Evropske banke za obnovu i razvoj (Železnice Srbije - Vozna sredstva), Predlogu zakona o potvrdjivanju Ugovora o garanciji izmedju Srbije i Evropske investicione banke (Projekat obnove železnice II), kao i Predlogu zakona o potvrdjivanju Sporazuma o uspostavljanju železničke mreže visoke performanse u jugoistočnoj Evropi.

Objedinjenom raspravom bio je obuhvaćen i Predlog zakona o potvrdjivanju protokola od 3. juna 1999. godine o izmenama Konvencije o medjunarodnim železničkim prevozima (COTIF) od 9. maja 1980. godine i Konvencije o medjunarodnim železničkim prevozima (COTIF) od 9. maja 1998. godine u verziji na osnovu Protokola o izmenama od 3. juna 1999. godine.

Poslanici vladajućih stranaka su ukazali i da se dnevno gubi 60.000 evra jer se već godinu dana ne koriste predvidjena kreditna sredstva za želznicu.

Poslanici DS su ocenili da će ovi ugovori doprineti razvoju srpske železnice, njenom medjuianrodnom povezivanju, kao i jačanju koridora sedam.

Najviše kritika i sumnji u ove predloge izneli su poslanici SRS, koji su postavili i niz pitanja u vezi sa lošim stanjem u srpskim železnicama, ogromnim gubicima, kao i spornim nabavkama vozova.
Minsitar infrastrukture Velimira Ilić je odbacujući brojne primedbe rekao je da je potrebno "rehabilitovati" 4.000 kilometara pruge, za šta treba obezbediti 10 milijardi evra.

Ilić je rekao da je na nekim deonicama pruga u tako katastrofalnom stanju da nije dozvoljena brzina veća od 10 kilometara na sat, a da je u pojedinim trebalo da bude zatvoren saobraćaj, ali da to nije učinjeno zbog zahteva lokalnih samouprava.

"Radimo fazno i ono što je najpotrebnije, jer se nema para", rekao je Ilić i odbacujući kritike opozicije istakao da niko nije hteo da uzme železnice u prošloj vladi kada su se delila javna preduzeća, već da su pripala njemu zato što je bio resorni ministar.

Skupština u sredu nastavlja rad.

(MONDO/Agencije)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image