"Nažalost, u Srbiji je to samo 4,5 odsto što je nekoliko puta manje od proseka Evope" , kazala je Mihajlović novinarima u Skupštini Srbije uoči rapsrave o izmenama zakona o pomorskoj plovidbi, o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama i o državnoj pripadnosti i upisu plovila.

Navela je da ti zakoni, pored toga što su usklađeni sa direktivama EU, treba da nam pomognu da razvijamo vodni saobraćaj u Srbiji naročito Koridor 7, takozvani Dunavski koridor.

Ministar Mihajlović je kazala da su Srbiji potrebne moderne luke i navela da nažalost današnje luke imaju infrastrukutur koja je stara preko 30, 40 godina.

Samo dizalice u lukama su stare preko 50 godina. Takve luke ne mogu da budu brze luke u smislu pretovara, kaže Mihajlović .

Prema njenim rečima, dešava se da brodovi odlaze u durge države kako bi vršile pretovar i istovar zbog toga što kod nas gube vreme a samim tim i novac.

Što se tiče beogradske luke, navela je Mihajlović, i toga da li će biti pomerana i da li će se graditi nova luka, to je nešto što je predviđeno kao mogućnost i Master planom vodnog saobraćaja ali još nije doneta odluka o tome.

"Najvažnija je modernizacija, nove tehnologije i nova isnfrastruktura, uz to i nova flota ali to ne možemo da uradimo sami", kaže Mihajlović i dodaje da je procena da je ukupno za naš vodni saobraćaj kada je reč o lukama, pristaništima i flotama potrebno najmanje 300 miliona evra da bismo mogli da pričamo da smo na liniji prosečnih evropskih luka.

Upitana o zaiteresovanosti Kineza za izgradnju luka u Sbiji, Mihajlović je rekla da se o tome razgovaralo i da su kineske kompanije izrazile svoju zainteresovanost ali da "još nismo otišli korak dalje od toga. "

Postoji intresovanje, mi smo im to predstavili , pričali sa njima o tome ali nismo išli dalje... čekamo njihov znaničan ineters u odnosu na izgradnju luka" , dodala je ministar Mihajlović.

Govoreći o izmenama zakona koje će danas braniti u parlamentu, Mihajlovć kaže da su oni važni, navodeći da je država donela strategiju razvoja vodosaobraćaja do 2025.