Pomoćnik srpskog ministra za infrastrukturu, zadužen za železnički saobraćaj, Dejan Lasica izjavio je da je Srbija veoma zainteresovana za učešće u predstojećoj privatizaciji Luke Bar i delova crnogorske železnice.

"U interesu Srbije i naše železnice je da imamo izlaz na more i luku. Pristup luci je mnogo lakši kada imate odredjen broj akcija u njoj, nego kada nemate", istakao je Lasica.

On je podgoričkoj "Republici" kazao da zvaničan stav o modelu i načinu učešća u privatizaciji velikih crnogorskih infrastrukturnih objekata tek traba da se utvrdi.

Lasica je najavio i da ce se Železnice Srbije verovatno prijaviti na tender za kupovinu dela preduzeća Željeznice Crne Gore koji se bavi teretnim saobraćajem.

On očekuje da se na taj tender prijave i kompanije iz nekih zemalja Evropske unije, u prvom redu Madjari i Rumuni, s obzirom na to da su regionu gotovo svi teretni operateri privatizovani, osim u zemljama bivše SFRJ.

Lasica smatra da će železnički transport biti znatno povećan uspostavljanjem redovne kontejnerske linije Bar-Beograd-Budimpešta, koji je ugovoren prošlog meseca izmedju železnica Srbije, Crne Gore i Madjarske.

Izmedju Srbije i Crne Gore taj način transporta funkcioniše od prošlog marta i zahvaljujući njemu u ovoj godini, u odnosu na prošlu, dupliran je obim prevoza roba na relaciji Beograd-Bar.

Za devet meseci ove godine prevezeno je 328 kontejnera, u odnosu na 168 čitave prošle godine, ali u Železnici Srbije očekuju znatno veći porast transporta u narednom periodu.

(Tanjug)