• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

U bugarskom "Pikadiliju" roba iz Srbije

Kompanija "Delta maksi" planira da u naredne dve godine u razvoj trgovinskog lanca "Pikadili" u Bugarskoj, koji je nedavno kupila, uloži 80 miliona evra, otvori 20 novih supermarketa i zaposli još 1.000 radnika, piše "Blic".

Kompanija "Delta maksi" planira da u naredne dve godine u razvoj trgovinskog lanca "Pikadili" u Bugarskoj, koji je nedavno kupila, uloži 80 miliona evra, otvori 20 novih supermarketa i zaposli još 1.000 radnika, piše "Blic".

"Naš plan je da širimo ovaj lanac i omogućimo našim proizvodjačima lakši prodor na bugarsko i tržište Evropske unije", kaže Aleksandar Čamparević, direktor "Pikadilija". Inače u supermarketima ovog trgovinskog lanca sada nema robe iz Srbije, a prema rečima rukovodilaca kompanije očekuje se da se roba iz naše zemlje u radnjama "Pikadilija" nadje sledeće godine. Za sledeću godinu planirana je i prezentacija srpske nacionalne kuhinje u Bugarskoj.

Na pitanje "Blica" koji proizvodi iz Srbije imaju najveće šanse da se prodaju u Bugarskoj, Čamparević kaže da su to prvenstveno meso i sokovi, zatim konditorski proizvodi i jestivo ulje.

"Pikadili" će, rečeno je novinarima iz Srbije koji su nedavno posetili ovu kompaniju, raditi na tome da se što više robe iz Srbije prodaje u Bugarskoj, ali i bugarske u "Delta maksiju". U tu svrhu ovih dana bugarskim dobavljačima biće predstavljen "Delta maksi" a namera je da se i za naše firme organizuje prezentacija "Pikadilija" i mogućnost izvoza u Bugarsku.

"Za tu prezentaciju zainteresovano je dosta firmi iz Srbije", kaže Čamparević, ne želeći da iznosi njihova imena.

"Pikadili" je drugi po veličini trgovinski lanac u Bugarskoj. Njegov udeo na tržištu, ne računajući male porodične radnje iznosi 15 odsto, a plan je da za četiri godine bude prvi maloprodavac u ovoj zemlji.

"Po ulasku Bugarske u EU 1. januara ove godine bilo je veliko interesovanje za kupovinu "Pikadilija". Trenutni trend zapadnih kompanija je da u Bugarskoj kupuju sve što je na prodaju. Često kupuju velike fabrike i menjaju im namenu. Mi smo se odlučili za prodaju u "Delta maksiju" jer su oni trgovci i zato što na taj način možemo očuvati brend, kaže Stefan Kosev, nekadašnji direktor, a sada član Upravnog odbora "Pikadilija".

Prvo što se ulaskom u EU desilo jeste da je opao uvoz robe iz zemalja van EU, navodi Stefan Kosev. Prema njegovim rečima, naglo je porasla i vrednost nekretnina. Bugarska je već osetila nedostatak naročito stručne, a i ostale radne snage, jer kako kažu, dosta, posebno mladih ljudi, više ne želi da radi u svojoj zemlji već posao traži u EU.

Inače, prosečna plata u Bugarskoj iznosi 250 evra, ali s obzirom na to da je zaposlenost mnogo veća nego kod nas, i sa ovako malim platama porodice potrošačku korpu pokrivaju lakše nego porodice u Srbiji.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image