• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Poslušajte audio zapise pre pada helikoptera!

Izvor mondo.rs

Na sajtu Ministarstva odbrane Srbije objavljeni su audio zapisi koji bi trebalo da rasvetle okolnosti pada vojnog helikotera kod aerodroma u Surčinu, kada je poginulo sedam lica.

Ministarstvo odbrane objavilo je na sajtu audio zapise komunikacije kontrole leta i posade helikoptera "Mi-17" koji se srušio 13. marta kod Surčina.

Objavljena i je i foto-dokumentacija kao i mertereološki podaci o oblačnosti za taj kobni 13. mart 2015. godine.

Na-audio zapisima, između ostalog, čuje se pilot Omer Mehić koji kaže kako posada ima vizuelni kontakt sa stazom. Tada mu kontrola odgovara: "Odlično, javite mi kada ugledate "folow me". Na jednom od zapisa se čuje i pilot Mehić koji kaže da više ne vidi pistu i da mora u penjanje. Poslušajte:

Na jednom od snimaka čuje se i kako pilot kaže "Imamo još za tri minuta goriva da kružimo. Da li će aerodrom biti otvoren ili ne?" i odgovor: "OK, sačekajte još minut da odlučimo".

Na jednom od snimaka čuje se i pitanje kontrolora leta pilotu: “Kad ste prelazili preko Banjičkog visa, kako vam izgleda tu vreme da li ćete moći tu da sletite kada se budete vraćali ili da se organizuje neki prihvat na Batajnici”? Potom se čuje odgovor pilota: “Ne mogu da procenim situaciju vezanu za Batajnicu...Ako ne budem mogao da imam prihvat na VMA, doćiću na Batajnicu”.

Čuje se i konverzacija vezana za potrebu donošenja inkubatora za ugroženu bebu, pri kojoj iz kontrole leta pitaju pilots da li može da proceni gde će sleteti kad bude stigao u Beograd i gde da odnesu inkubator – na VMA ili Batajnicu. Pilot na to odgovara: “Obzirom na trenutnu meteo situaciju, ja sam trenutno u oblacima na 2.000 metara, bez spoljne vidljvosti, ne mogu da procenim situaciju vezano za povratak, odnosno prvo moramo da izvršimo uzimanje tamo. Ako moram da vam dam informaciju sad, najbolje bi bilo na Batajničkom aerdoromu da imamo prihvat”

Ministarstvo je ranije objavilo izveštaje vojnih komisija koje su se bavile ovom nesrećom, a sada se objavljuju i prilozi uz te izveštaje

Vojni helikopter je pao u Surčinu 13. marta uveče, kada je poginulo svih sedam osoba koje su se nalazile u letelici: četiri vojna člana posade, dva lekara iz Novog Pazara i beba iz tog grada kojoj je trebalo da bude ukazana pomoć u Beogradu.

Komentari 61

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

pera

Prava istina lezi u onom delu razgovora pre sam pad znaci vreme pred sam pad koji naravno nije snimljen i pusten dzaba vam je sva sad prica objavite nekoliko minuta pre pad i znacemo istinu

Teodora

Treba li išta komentarisati?Svako sa svojom savesti..kad zažmuri. Laka im zemlja,žali Bože nevine duše..

Nexus

Na jednom od snimaka se cuje komunikacija izmedju kontrole leta, letelice "AirSrbija 375" i " 'Srbija 545". To su ocigledno avioni Air Srbije, od kojih "AirSrbija 375" ima rezervisanog goriva za 3 minuta kruzenja. Ovaj snimak govori (kada se sagleda cela situacija) da su i avioni Air Srbije i helikopter sa bebom morali da kruze dok ne dobiju odobrenje za sletanje od kontrole, a koje je zavisilo od ko zna kojih faktora (cuje se glas kontrolora koji govori pilotima da pricekaju 1 minut. Zbog cega, mozemo samo da nagadjamo, da li meteo uslovi, zauzete piste ili politicari koji jos nisu stigli na scenu). Pravi uzrok pada helikoptera sigurno necemo saznati od medija i onih izvora koji su nam prvo plasirali pricu da je helikopter sa bebom sleteo i da je beba na putu za VMA. Toliko od mene.

special image