Ugovor su u zgradi Železnica Srbije potpisali generalni direktor srpskih železnica Miroslav Stojčić, predsednik Vlade AP Vojvodine Bojan Pajtić, gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević i predstavnik izvođača radova kompanije "AZVI" Alehandro Serano, u prisustvu potpredsednice Vlade Srbije i ministarke građevine Zorane Mihajlović i šefa delegacije EU u Srbiji Majkla Devenporta.

Ukupna vrednost radova na novom Žeželjevom mostu sad iznosi oko 49 miliona evra, a Mihajlović je rekla da su radovi bili obustavljeni zato što Pokrajina nije prihvatala da prebaci novac gradu Novom Sadu koji je namenjen za radove.

Mihajlović je rekla da je Žeželjev most dva puta nastradao, stari most 1999. godine u NATO bombardovanju a drugi put prilikom izgradnje novog mosta, zbog, kako je rekla, nezrele politike.



"Posle dugih pregovora svi smo seli za jedan sto i omogućili nastavak radova na tom mostu, na tom važnom infrastrukturnom projektu", istakla je Mihajlović i podsetila da je rok za izgradnju novog Žeželjevog mosta na Dunavu bio novembar 2013.

Ona je poručila da taj most neće spajati samo Novi Sad sa Petrovaradinom, već i sa celom Srbijom, kao i da je namera vlade i ministarstva da nijedan infrastrukturni projekat ne sme da stoji, a naročito ne zbog politike.

Prema njenim rečima, država zbog nezavršenog Žeželjevog mosta gubi godišnje četiti miliona evra, tako da je od 2011. godine na gubitku oko 16 miliona evra.

Pajtić je rekao da je most na Dunavu veoma važan projekat za celu Srbiju i da će od dodatnih tri miliona evra pokrajina finansirati dva miliona evra, odnosno dve trećine.

On je rekao da ne povlači ništa što je govorio kao lider Demokratske stranke, ali da pokrajina želi da pomogne republici u poboljšanju infrastrukture i da pokrajinska vlast nije odgovorna za to što most nije do sad izgrađen.

Stojčić je objasnio da je za izgradnju mosta predviđen rok od 17 meseci, plus tri meseca za demontažu postojećeg privremenog mosta.

Špansko-italijanski konzorcijum "Azvi-Tadei-Horta-Koslada" (AZVI) je obustavio radove tražeći dodatni novac zbog većih troškova vađenja ostataka stare srušene konstrukcije betonskog mosta.

Ugovorena vrednost radova je bila 45,3 miliona evra na početku izgradnje mosta, koju sa 26,2 miliona finansira Delegacija EU, a 19,1 milion Vojvodina i Novi Sad.

Stari Žeželjev most preko Dunava u Novom Sadu je porušen u NATO bombardovanju 1999. godina.

Novi most će imati dva železnička koloseka, dve drumske saobracajnice širine 7,7 metara i dve pešačko-biciklisticke staze širine 2,5 metara. Most će biti dug 474 metra i širok 31 metar.