• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dve varijante za prodaju "Jata"

Privatizacioni savetnik za "Jat", pariska investiciona banka "Rotšild", uradila je radnu verziju predloga strategije prodaje ove avio-kompanije. "Rotšild" predlaže donošenje posebnog zakona po kojem bi "Jat" bio privatizovan, a uradjene su varijante izlaska sa i manjiskom (49 procenata) i većinskom (51 procenat) prodajom avio-komanije.

Privatizacioni savetnik za "Jat", pariska investiciona banka "Rotšild", uradila je radnu verziju predloga strategije prodaje ove avio-kompanije, a finalni dokument trebalo bi da bude upućen Vladi Srbije u naredne dve-tri nedelje.

Kako "Blic" saznaje, "Rotšild" predlaže donošenje posebnog zakona po kojem bi "Jat" bio privatizovan, a uradjene su varijante izlaska sa i manjiskom (49 procenata) i većinskom (51 procenat) prodajom avio-komanije.

Razlog za izlazak sa ovakvim opcijama je u riziku da "Jat" izgubi status nacionalnog avio-prevoznika. Evropska unija, naime, ovaj status priznaje samo kompanijama sa državnim udelom od najmanje 51 odsto. Dobijanje statusa nacionalnog avio-prevoznika je značajno jer on obezbedjuje paritete oko termina za letove.

Ukoliko bi kupac bio iz EU, taj status i ne bi bio toliko važan s obzirom na to da od 1. januara 2008. na snagu stupa sporazum o otvorenom nebu, po kojem će sve evropske avio-komanije imati isti tretman. Stvari se komplikuju ukoliko je kupac kompanija van EU - recimo ruski "Aeroflot" ili indijska nacionalna avio-kompanija.

Izbor je, dakle, na Vladi Srbije. Opredeljenje za manjinsku prodaju značiće manje novca, manju konkurenciju potencijalnih kupaca. Većinska prodaja zavisiće od preliminarne liste kandidovanih kupaca, odnosno rizika koji su oni spremni da preuzmu.

Budući da je privatizacija avio-kompanije sa nacionalnim predznakom izuzetno osetljiva, "Rotšildova" sugestija nadležnima u Srbiji je da se ona uredi posebnim zakonom, nakon čega bi se išlo na raspisivanje tendera.

Sav taj posao, od donošenja strategije, preko usvajanja u Skupštini posebnog zakona, do raspisivanja samog tendera, trebalo bi da bude okončan do kraja aprila iduće godine. Svako odlaganje, kažu stručnjaci, samo će pogoršati poziciju "Jata" jer će na osnovu sporazuma o otvorenom nebu EU tržište uskoro biti preplavljeno novim konkurentima koji će nuditi niske cene karata, poput "Rajanera" i "Viz era".

Interesovanje za "Jat" najdirektnije je do sada pokazao ruski "Aeroflot". Njihova ponuda je stigla još proletos i podrazumevala je, prema nezvaničnim informacijama, cenu od 150 miliona evra, zadržavanje svih zaposlenih i kupovinu 45 novih aviona, kao i preuzimanje svih dugova "Jata", koji se procenjuju na oko 300 miliona evra.

Ta ponuda je i dalje na stolu, ali, kažu upućeni, podrazumeva kupovinu većinskog vlasništva nad "Jatom", piše "Blic".

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image