Prema procenama stručnjaka, broj vrabaca, zaštitnog znaka Beograda, značajno je smanjen u poslednjim decenijama. Kao glavni razlozi smatraju se smanjenje količine hrane i ugroženost vrabaca od strane većih ptica grabljivica zbog promenjenog načina života u gradu.

Ideja o izgradnji ovih zaštićenih staništa i stalnih hranilišta za vrapce je iz ovog razloga prirodni sled i odgovor banke na ovaj rastući ekološki problem u Beogradu.

U Rajfajzen banci, kao društveno odgovornoj kompaniji, žele da pomognu da se zaustavi ovaj negativni trend i da se popularni dživdžan vrati u parkove i na krovove beogradskih kuća. Upravo zbog toga je tokom poslednjih meseci vrabac postao i zaštitni znak reklamnih kampanja banke.

Projekat je realizovan uz podršku Grada Beograda i njegovih nadležnih službi - Zelenila Beograd i Sekretarijata za zaštitu životne sredine.

Odluka da se "Gradovi za vrapce" izgrade na Malom Tašmajdanu i u Banjičkoj šumi doneta je u saradnji i nakon konsultacije sa ekspertima za pitanja zaštite životne sredine i ornitolozima.