"Voleo bih da i kao ministar i kao roditelj imam sličnu liniju kao pomoć za sve dnevne odluke koje moram da donesem. Važno je imati nekoga 'na drugom kraju linije' ko je kompetentan da protumači sve odluke i propise, i da da dobar savet za sve što tiče vašeg deteta", rekao je ministar prosvete i obrazovanja Srđan Verbić na prezentaciji "Info-linije za roditelje - podrška inkluzivnom obrazovanju".

undefined Telekom Info-linije za roditelje

Info linijom, koja je namenjena roditeljima dece sa posebnim potrebama koja su, ili će tek biti, uključena u inkluzivno obrazovanje, ali i svima onima koji se inkluzijom bave. Oni će pozivanjem telefonskog broja 0800 100 121, radnim danima u vremenu od 12 do 19 časova, moći da saznaju sve o propisima, procedurama i mogućnostima u vezi sa inkluzivnim obrazovanjem ali i da ukažu na svoje probleme i poteškoće sa kojima se svakodnevno bore "u sistemu".

"Taj sistem je info linija dobar je i za nas koji postavljamo sistem obrazovanja jer kada se odgovori na pet ili deset najčešće postavljenih pitanja, reši se 99 odsto nedoumica", kaže ministar Verbić, koji je istakao posebnu zahvalnost UNICEF-u i Telekomu.

Zamenica šefa kancelarije UNICEF u Srbiji Severina Leonardi je podsetila da je obrazovanje osnovno pravo koja određuje budućnost sve dece u Srbiji i ocenila da roditelji i prosvetni radnici u Srbiji nisu dovoljno informisani o svojim i dečijim pravima.
"Roditelji isuviše često nisu uključeni u obrazovanje dece i prepuštaju ga samo školama, a ova info linija će pomoći da se oni u nju više uključe", rekla je ona.

Na tome insistira i Valentina Zavišić, iz Inicijative za inkluziju Veliki Mali, koja je ukazala je da kvalitet obrazovanja dece, a posebno one u inkluzivnom obrazovanju, zavisi od angažovanja roditelja.

"A da bi to angažovanje bilo pravo i efikasno roditelji moraju da dobiju prave informacije. Ne smemo dozvoliti da roditelji u sistemu i dalje budu pasivni, prepoznati samo kao neko ko primenjuje ono što nadležni kažu", rekla je Zavišić, čija organizacija se već 15 godina pomaže roditeljima pravnim savetima u vezi inkluzije a sada će to biti u mnogo većoj razmeri.


DO ČEGA SE MOŽE PUTEM INFO LINIJE

Pozivanjem stručnih lica preko info linije roditelji i zainteresovani će moći da saznaju sve o propisima i procedurama sistema inkluzije u Srbiji

Pozivi su anonimni, samo će se voditi evidencioni broj (neimenovanog) deteta, kako bi se mogli kasnije upotpunjavati podaci iz istog slučaja. Pored pitanja iz standardizovanog upitnika roditelji će moći da pitaju i ukažu na štagod žele.

Roditelji će moći da saznaju sve o individualnom obrazovnom planu, kakva pedagoška evidencija o detetu postoji u sistemu i da uporede da li je za njihovo dete dobro vođena, kako se dobija dodatna pedagoška asistencija, kakva literatura postoji i da li su roditelji o tome obavešteni, kao i da li su upućivani na druge institucije koje se bave inkluzijom. Na kraju, saznaće i kakva je procena komisije o ustanovi u koju dete ide, ali i da sami daju ocenu o istoj.

Otvaranje info linije realizovali su Inicijativu za inkluziju - VelikiMali, uz podršku Ministarstva prosvete a u partnerstvu sa UNICEF-om i Telekomom Srbija.