Specijalizovani srpski avijatičarski portal Tangosix.rs kaže da je novinarima i fotoreporterima pristup ovom vazduhoplovu u novootvorenom hangaru bio skoro ili potpuno ograničen, ali mogli su se primetiti neki detalji.

Na osnovu onoga što se moglo videti može se zaključiti da prikazano predstavlja pravi avion, dvosedu verziju "NJ-22" (evidencijskog broja 25507) koji je za ovu priliku pretrpeo relativno velike modifikacije kako bi postao neka vrsta pokaznog demonstratora programa eventualne modernizacije flote "orlova".

Ovaj primerak aviona nije odavno leteo, bar 15 ako ne i više godina i dugo vremena se nalazi parkiran na aerodromu Batajnica kao remontna rezerva. Proizveden je novembra 1988, životni vek mu je istekao 2013, uz produženje mu ističe 2018. godine.

Od naoružanja na letelici su na unutrašnje potkrilne nosače bile podvešene domaće laserski vođene bombe "LVB-250F" koje se već dugo nalaze u razvoju dok su na spoljašnjim potkrilnim nosačima bile okačene prvi put viđene vođene rakete vazduh-zemlja sa oznakom "VRVZ-240 EK-16" koje predstavljaju modifikaciju sovjetskih nevođenih raketa "S-24" kalibra 240 mm.

Još jedan od novih elemenata na avionu bili su nosači naoružanja na krajevima krila na kojima su se nalazile sovjetske/ruske infracrveno samonavođene rakete vazduh-vazduh "R-60MK".

Nezvanično smo saznali da se u prednjoj kabini ovog demonstratora nalaze tri a u zadnjoj jedan pokazivač parametara leta i/ili motora što navodi na zaključak da je planirana i modernizacija elektronske opreme.

Srbija je nakon osamostaljenja Crne Gore 2006. godine nasledila 31 avion "orao", od čega su u udesima izgubljena tri, a rashodovana dva. 241. lovačko-bombarderska eskadrila “Tigrovi“ je u zavisnosti od perioda ponekad mogla da računa na samo dva aviona, najviše na 6 a operativnost je bila vrlo niska kao i nalet pilota.