• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbija bi mogla da pravi v2.0 čuvenog "orla"!

Izvor mondo.rs

Najveća i najznačajnija novost današnjeg događaja na vojnom aerodromu Batajnica, na kojem je svečano otvoren novi hangar za potrebe RV i PVO, svakako je prikaz mogućeg izgleda modernizovanog borbenog aviona "orao", javlja Tangosix.rs.

Specijalizovani srpski avijatičarski portal Tangosix.rs kaže da je novinarima i fotoreporterima pristup ovom vazduhoplovu u novootvorenom hangaru bio skoro ili potpuno ograničen, ali mogli su se primetiti neki detalji.

Na osnovu onoga što se moglo videti može se zaključiti da prikazano predstavlja pravi avion, dvosedu verziju "NJ-22" (evidencijskog broja 25507) koji je za ovu priliku pretrpeo relativno velike modifikacije kako bi postao neka vrsta pokaznog demonstratora programa eventualne modernizacije flote "orlova".

Transonični trenažer

Tangosix podseća da su oktobra 2012. godine pojedini mediji nakon posete srpske visoke državne delegacije Ujedinjenim Arapskim Emiratima preneli informaciju da su se sa Arapima razmatrali zajednički projekti među kojima se nalazi i supersonični trenažni avion koji bi bio ponuđen inostranim kupcima, između ostalih i UAE. Naknadno je za ovaj projekat utvrđeno da je to ustvari transsonična verzija "orla" brzine jednog maha sa koga bi piloti prelazili na lovačke avione. Sve je tada ostalo samo na papiru.

Ovaj primerak aviona nije odavno leteo, bar 15 ako ne i više godina i dugo vremena se nalazi parkiran na aerodromu Batajnica kao remontna rezerva. Proizveden je novembra 1988, životni vek mu je istekao 2013, uz produženje mu ističe 2018. godine.

Od naoružanja na letelici su na unutrašnje potkrilne nosače bile podvešene domaće laserski vođene bombe "LVB-250F" koje se već dugo nalaze u razvoju dok su na spoljašnjim potkrilnim nosačima bile okačene prvi put viđene vođene rakete vazduh-zemlja sa oznakom "VRVZ-240 EK-16" koje predstavljaju modifikaciju sovjetskih nevođenih raketa "S-24" kalibra 240 mm.

Još jedan od novih elemenata na avionu bili su nosači naoružanja na krajevima krila na kojima su se nalazile sovjetske/ruske infracrveno samonavođene rakete vazduh-vazduh "R-60MK".

Nezvanično smo saznali da se u prednjoj kabini ovog demonstratora nalaze tri a u zadnjoj jedan pokazivač parametara leta i/ili motora što navodi na zaključak da je planirana i modernizacija elektronske opreme.

Srbija je nakon osamostaljenja Crne Gore 2006. godine nasledila 31 avion "orao", od čega su u udesima izgubljena tri, a rashodovana dva. 241. lovačko-bombarderska eskadrila “Tigrovi“ je u zavisnosti od perioda ponekad mogla da računa na samo dva aviona, najviše na 6 a operativnost je bila vrlo niska kao i nalet pilota.

Komentari 12

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

teodor

Istina je da se puno ne razumem u doticne specijalisticke discipline ali rezon nalaze da ako ides na tako nesto, onda moras da uzmes mnostvo faktora, parametara i ciljanih momenata u obzir koje treba da dostignes sa tim projektom. Hocu da verujem da Srbija ima inzenjerski potencijal da osmisli i dovede jedan takav zahtevan projekat, projekat ili modernizacije ili projektovanja i proizvodnje potpuno novog tipa letelice, sa ciljanim profilom, namenom i pratecom tehnologijom, ali na najvisem tehnoloskom nivou.I da imas u vidu kasniju proizvodnju i za ev. izvoz, ne samo za sopstvene potrebe. Ko ne razmislja u najsirem dijapazonu uspeha samog poduhvata, onda i neka ne zapocinje taj projekat. Izvoz mora biti kljucni cilj jer on obezbedjuje pokrice troskova ulozenih u ceo projekat. Bez toga potpisujes sigurno ozbiljne troskove, a dostiznost cilja je kao i kod svakog projekta -pod upitnikom. Ako to nismo u stanju, onda moramo da krpimo sto imamo, kao poderane carape ili dzemper!. Treba iskoristiti iskustva dosadasnjeg ORLA , sve lose stvari rekonceptirati shodno modernim resenjima savremenih letelica. I sve primeriti potrebama odbrane, kontrole prostora i ostalih namenskih ciljeva letilice!

SOKO ZOVE ORLA

ORAO PAO,ORAO PAO

Miroslav

Ovo je kao da sad pravis poni bicikl i samo dodas brzine da ne bude sve isto ko pre.

special image