Prve mašine na gradilištu metroa, ako ne bude nepredviđenih okolnosti, mogle bi da se začuju do kraja 2018. godine, rekao je Mali "Politici".

"Dugoročno i strateški, Beograd ne može bez metroa, ali onako kako ga je zamislila prethodna vlast, bilo je neodgovorno. Ne možemo da investiramo milijardu i po evra zha prvu liniju, a da ona ne prikuplja dovoljno putnika", naveo je Mali.

Zato će prve linije u saobraćajnoj strategiji biti osmišljene na osnovu brojanja putnika, trendova u razvoju grada, planova za ostale vidove javnog saobraćaja...

Pažljivo će morati da se utvrdi i koliki će biti troškovi održavanja, jer će od toga zavisiti i cena karte.

Mali ističe da su za budući razvoj prestonice, osim metroa, važna i dva mosta i dva tunela.

"Trenutno se radi idejno rešenje tunela koji će ići ispod Ekonomskog fakulteta. Dve opcije radimo. Jedna je da on sa sve četiri trake izlazi na Bulevar despota Stefana, a druga da sa dve izlazi tu, a sa ostale dve u Dunavsku ulicu. Mogli bismo da krenemo da ga radimo 2018. godine. U planu je i most na Adi Huji koji ćebiti deo spoljne magistralne tangente", kaže Mali.

On napominje da je jednako važna i gradnja topčiderskog tunela i obnova Starog savskog mosta.

"Razmatramo da li će taj tunel izlaziti direktno na Autokomandu ili će se ulivati u autoput. Važan je i Most na Adi koji će postati potpuno funkcionalan tek kada se tunel izgradi, kada ase do kraja naredne godine zaveše veze sa Tošinim bunarom, i kada se postave tramvajske šine, a one bi mogle da budu postavljene pre početka obnove Starog savskog mosta", navodi Mali i najavljuje da će na Starom mostu, na kojem će radovi početi za godinu dana, ostati luk.

"Na sadašnjim stubovima po sredini biće urađena saobraćajnica za tramvaje, a sa njihove leve i desne strane i trake za automobile. Postojeći most biće isečen i podignut iznad ovih saobraćajnica. Na tom gornjem delu, do koga će se dolaziti stepenicama, biće zelenila i raznovrsnih sadržaja za pešake. Sva ova četiri projekta vrede oko 450 miliona evra, što je manje od cene Mosta na Adi", kaže Mali.

Plan je da se grad u narednih nekoliko godina vrati pešacima, biciklistima i turistima.

U ponedeljak će biti predstavljeni projekti šest podzemnih garaža za čiju gradnju bi tender trebalo da bude raspisan do kraja godine - garaže na Studenstkom trgu i Trgu Republike, Kosančićevom vencu, u Skrelićevoj, Kosovskoj i na Đermu.

"Prve tri su nam uslovi da i ostale ulice oko centra do 2019. godine preuredimo za pešake. Do kraja meseca počeće radovi na Obilićevom vencu, a na proleće obnova podzemnih prolaza na Terazijama. Probićemo i prolaz ka budućem preuređenom Terazijskom platou", kaže Mali.

Krajem oktobra mogla bi da počne i obnoca 66 fasada u centru grada. One će dobiti antigrafit zaštitu i dekorativno osvetljenje.

"U oktobru bi trebalo da dobijemo i Fond za energetsku efikasnost iz kojeg će se obnavljati zgrade, ali i javno osvetljenje koje će polako postajati 'smart'", najavljuje Mali.

Trg Slavija i Bulevar oslobođenja su među prvim saobraćajnicama koje će dobiti novi izgled, ali i Kneza Miloša i Ruzveltova. Od posla se nije odustalo, samo je neuspeli tender za Slaviju i bulevar pomerio rokove.

"Ruzveltova treba da se radi na proleće 2017. pa je namera da sa EBRD-om napravimo tender za sve tri saobraćajnice. Za Kneza Miloša projekat obnove će biti gotov do juna 2017. ali sačekaće se kraj obnove ove tri", objašnjava Mali i dodaje da bi tokom 2018. obrise mogao da menja potes od Kraljice Marije do Sportskog centra na Dorćolu.

Od "25. maja" do Ade planirano je neisprekidano šetalište, a uređenje Sava promenade biće nastavljeno narednog septembra. Arapski investitor će je raditi do Sajma, a grad do Ade Ciganlije.