Krajem decembra obaramo sopstvene, neslavne rekorde, pokazalo je nedavno istraživanje Grupacije uvoznika i distributera jakih alkoholnih pića, a prenosi RTS.
To istraživanje pokazalo je i da nas u odabiru pica prvo interesuje cena, pa tek onda kvalitet. Cak više od polovine gradana ne proverava ni da li je rec o originalnom proizvodu i da li ima odgovarajucu etiketu.
Za 365 dana u Srbiji popije se cak sto miliona litara rakije. To pokazuje istraživanje Grupacije uvoznika distributera jakih alkoholnih pica. Da cašicu više ili cak dve popijemo, najskloniji smo u decembru.
"To vam se samo cini da se više pije tokom slava, samo se više primecuje", smatra jedan sugradanin.
Anketari su primetili i da manje od 30 odsto kupaca odlucuje da žestoka pica bira na policama u prodavnicama. Radije biraju domacu proizvodnju i kupovinu po preporuci. Kao glavni razlog navode povoljniju cenu.
I dok ugostitelji više posla imaju kada su neradni dani, po prodaji pica mogu da primete i da li se standard menja.
Šok na putu: Taksista naduvao "smrtnu promilažu"
"Ljudi cim se dokopaju malo novca, oni se pocaste sa malo boljom flašom vina, kad se to pomnoži sa brojem ljudi, to tacno pokazuje da ima novca u narodu ili jednostavno nestaje", kaže menadžer restorana "Dva jelena" Boško Lovcanin.
U Srbiji šljiva najcešce završi u rakiji, ali oko 80 odsto te rakije prodaje se u sivoj zoni, upozoravaju u Ministarstvu poljoprivrede.
Haos posle slave:Vozili po njivama,spavali na putu
Iako ce i legalni i nelegalni prodavci ovih dana zadovoljno trljati ruke, u bolnicama znaju kakav ih posao ceka vec sledeceg vikenda.
"Taj prvi januar i nekoliko dana posle ljudi piju znatno više, cešce dolazi do pijanstva, pa se i javljaju da bi mi to pijanstvo medicinski zbrinuli", istice neuropsihijatar Aleksandar Vujoševic iz Zajednice klubova lecenih alkoholicara Srbije, a prenosi RTS.