To istraživanje pokazalo je i da nas u odabiru pića prvo interesuje cena, pa tek onda kvalitet. Čak više od polovine građana ne proverava ni da li je reč o originalnom proizvodu i da li ima odgovarajuću etiketu.

Za 365 dana u Srbiji popije se čak sto miliona litara rakije. To pokazuje istraživanje Grupacije uvoznika distributera jakih alkoholnih pića. Da čašicu više ili čak dve popijemo, najskloniji smo u decembru.


"To vam se samo čini da se više pije tokom slava, samo se više primećuje", smatra jedan sugrađanin.

Anketari su primetili i da manje od 30 odsto kupaca odlučuje da žestoka pića bira na policama u prodavnicama. Radije biraju domaću proizvodnju i kupovinu po preporuci. Kao glavni razlog navode povoljniju cenu.

I dok ugostitelji više posla imaju kada su neradni dani, po prodaji pića mogu da primete i da li se standard menja.

Šok na putu: Taksista naduvao "smrtnu promilažu"


"Ljudi čim se dokopaju malo novca, oni se počaste sa malo boljom flašom vina, kad se to pomnoži sa brojem ljudi, to tačno pokazuje da ima novca u narodu ili jednostavno nestaje", kaže menadžer restorana "Dva jelena" Boško Lovčanin.

U Srbiji šljiva najčešće završi u rakiji, ali oko 80 odsto te rakije prodaje se u sivoj zoni, upozoravaju u Ministarstvu poljoprivrede.

Haos posle slave:Vozili po njivama,spavali na putu

Iako će i legalni i nelegalni prodavci ovih dana zadovoljno trljati ruke, u bolnicama znaju kakav ih posao čeka već sledećeg vikenda.


"Taj prvi januar i nekoliko dana posle ljudi piju znatno više, češće dolazi do pijanstva, pa se i javljaju da bi mi to pijanstvo medicinski zbrinuli", ističe neuropsihijatar Aleksandar Vujošević iz Zajednice klubova lečenih alkoholičara Srbije, a prenosi RTS.